"Dobry Start". Do kiedy można składać wnioski o zapomogę? Kiedy wypłata pieniędzy?

"Dobry Start" to program oferujący jednorazowe wsparcie w kwocie 300 zł na zakup wyprawki dla wszystkich uczniów, którzy rozpoczynają rok szkolny. Do kiedy mamy możliwość złożenia wniosku o świadczenie? Kiedy pieniądze zostaną wypłacone?

Świadczenie "Dobry Start", czyli tzw. 300 plus, przysługuje na każde dziecko uczące się w szkole do momentu ukończenia 20. roku życia, a na dziecko z niepełnosprawnością, które uczy się w szkole, do ukończenia 24. roku życia. Środki są przyznawane bez względu na wysokość dochodów rodziców. 

Zobacz wideo 500 plus a dzietność. Czy program spełnia swoje zadanie?

"Dobry Start". Do kiedy można złożyć wniosek? 

Składanie wniosków o przyznanie świadczenie 300 plus jest możliwe od 1 lipca. Kiedy mija ostateczny termin złożenia dokumentów? Rodzice i opiekunowie prawni mają czas do 30 listopada. Warto pamiętać, że to kiedy złożymy wniosek, ma wpływ na to, kiedy pieniądze pojawią się na koncie. 

"Składając wniosek w ramach programu 'Dobry Start' dla ucznia do końca sierpnia 2021, pieniądze otrzymasz najpóźniej 30 września 2021 r. Jeśli wniosek złożysz później, świadczenie zostanie Ci wypłacone w ciągu 2 miesięcy od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami" - informował ZUS

"Dobry Start". Kto może złożyć wniosek? 

Wniosek o świadczenie na wyprawkę szkolną dla dziecka złożyć może: 

  • rodzic, 
  • opiekun faktyczny dziecka, czyli osoba, która faktycznie opiekuje się dzieckiem i złożyła do sądu wniosek o jego adopcję,
  • opiekun prawny dziecka, czyli osoba, której sąd powierzył sprawowanie opieki nad dzieckiem,
  • osoba ucząca się (pełnoletni uczeń, który nie jest na utrzymaniu rodziców, ponieważ rodzice nie żyją lub ma od nich ustalone alimenty).

"Dobry Start". Jak złożyć wniosek? 

"Od 1 lipca br., zgodnie z wprowadzonymi zmianami do programu 'Dobry start' zmieniły się zasady naboru wniosków o przyznanie świadczenia dobry start. Począwszy od najbliższego roku szkolnego 2021/2022, świadczenie dobry start będzie przyznawał i wypłacał Zakład Ubezpieczeń Społecznych - w miejsce gminnych i powiatowych organów właściwych - zapewniając w pełni zautomatyzowany proces obsługi programu 'Dobry start'. Według nowych zasad, wnioski o świadczenie dobry start można składać do ZUS tylko drogą elektroniczną, a wypłata przyznanego świadczenia będzie odbywać się wyłącznie w formie bezgotówkowej, na wskazane konto bankowe" - czytamy na gov.pl

Wniosek możemy złożyć poprzez: 

  • portal Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS,
  • portal Emp@tia,
  • bankowość elektroniczną (Alior Bank, Bank Millennium, Bank Pocztowy, Bank Polskiej Spółdzielczości S.A., BNP, Credit Agricole Bank Polska S.A., Getin Noble Bank, ING, Kasa Stefczyka, mBank, Nest Bank, Pekao S.A., PKO Bank Polski, SGB, SKOK Śląsk).
Więcej o: