Na początku lutego do wykazu prac legislacyjnych wpisany został projekt ustawy, której efektem ma być wprowadzenie składki z tytułu reklamy internetowej i konwencjonalnej. Chodzi o projekt ustawy o dodatkowych przychodach Narodowego Funduszu Zdrowia, Narodowego Funduszu Ochrony Zabytków oraz utworzeniu Funduszu Wsparcia Kultury i Dziedzictwa Narodowego w Obszarze Mediów. Założenia projektu głoszą, że połowa wpływów z tego źródła ma trafić na konto NFZ.
Liczne media prywatne otwarcie przyznały swoje niezadowolenie z powodu projektu nowej składki. Serwisy internetowej, a tym portal Gazeta.pl, ale także stacje telewizyjne opublikowały otwarty list do władz RP i liderów ugrupowań politycznych. List został podpisany między innymi przez Dziennik Wschodni, Edipresse Polska, Grupę Eurozet, Kino Polska TV S.A., Polską Press Grupę, Ringier Axel Springer Polska, TVN S.A., Telewizję Polsat oraz Bonnier Business Polska, wydawcę serwisów Bankier.pl i "Puls Biznesu".
"Zwracamy się w sprawie zapowiadanego nowego, dodatkowego obciążenia mediów działających na polskim rynku, myląco nazywanego +składką+, wprowadzaną pod pretekstem Covid-19. Jest to po prostu haracz, uderzający w polskiego widza, słuchacza, czytelnika i internautę, a także polskie produkcje, kulturę, rozrywkę, sport oraz media" - rozpoczęli sygnatariusze listu. Całą jego treść można przeczytać TUTAJ.
Informacja o akcji ,,Media bez wyboru" pojawiła się na pierwszych stronach środowych wydań takich dzienników, jak "Puls Biznesu", "Rzeczpospolita", "Gazeta Wyborcza", "Fakt", Dziennik Gazeta Prawna" i "Super Express".
Na łamach stacji TVN24 czy Polsat News również pojawił się specjalny komunikat. Do telewizji i portali internetowych dołączyły ponadto stacje radiowe, takie jak RMF FM, ZET, TOK FM czy Rock Radio.