Zapisy na szczepienia przeciwko COVID-19 cieszą się bardzo dużym zainteresowaniem. W ciągu pierwszych trzech godzin zarejestrowało się ponad 150 tys. osób. Większość seniorów próbowała zapisać się na konkretny termin podania szczepionki w swoich lokalnych przychodniach. Przeciążone placówki nie mogły jednak znaleźć wolnego terminu dla wszystkich. Wielu seniorów, po odstaniu w długich kolejkach na mrozie, musiało odejść do domów bez wyznaczonego terminu przyjęcia pierwszej dawki preparatu. Rząd zachęca do tego, aby skorzystać z nowych metod rejestracji online lub poprzez wiadomość SMS.
Aby zarejestrować się na szczepienie poprzez SMS, wystarczy wysłać wiadomość o treści "SzczepimySie" pod numer 664 908 556. Pacjent otrzyma wówczas wiadomość zwrotną z prośbą o podanie swojego numeru PESEL, a następnie kodu pocztowego. Kod pocztowy należy wpisać w formacie: 00222 lub 00-222. Następnie pacjent otrzyma najbliższy termin na szczepienie w punkcie położonym blisko jego miejsca zamieszkania. Jeśli pacjent akceptuje termin i miejsce szczepienia, powinien wysłać wiadomość o treści "TAK".
Jeżeli pacjent chciałby zaszczepić się w innym miejscu lub czasie, powinien odpowiedzieć "NIE". W takim przypadku pacjent otrzyma SMS-a z propozycją nowego terminu szczepienia. Należy pamiętać, że brak odpowiedzi w czasie 5 minut przerywa proces rejestracji. Możliwe jest również to, że w systemie rejestracji nie będzie wolnego terminu, wówczas do wszystkich osób, które chciały zapisać się na szczepienie, oddzwoni infolinia, kiedy tylko pojawią się nowe terminy.
Zarejestrować można się również online za pomocą rządowego serwisu pacjent.gov.pl. Z tej metody zapisu mogą skorzystać tylko osoby posiadające profil zaufany. Jeżeli pacjent nie posiada profilu zaufanego, może go założyć w sposób tymczasowy po przeprowadzeniu rozmowy wideo z urzędnikiem pod tym linkiem.
Po zalogowaniu się w serwisie pacjent.gov.pl, system zaproponuje seniorowi pięć dostępnych terminów w punktach szczepień, które znajdują się w pobliżu miejsca zamieszkania podanego na koncie pacjenta. Jeśli żaden z proponowanych terminów nie będzie mu pasował albo będzie chciał zaszczepić się w innym punkcie, w innym mieście - będzie taka możliwość. Wystarczy skorzystać z dostępnej wyszukiwarki, wskazując dogodną datę i lokalizację. Po wybraniu konkretnego terminu i miejsca pacjent otrzyma wiadomość SMS z potwierdzeniem rezerwacji.
Zarejestrować można się również w bardziej tradycyjny sposób poprzez skorzystanie z całodobowej i bezpłatnej linii 989. Ze względu na duże zainteresowanie szczepieniami, oczekiwanie na połączenie może być długie. Jeśli jednak uda się dodzwonić, to senior powinien mieć przygotowany numer PESEL oraz kod pocztowy. W trakcie rozmowy można wybrać dokładny termin oraz miejsce szczepienia. Jeżeli nie uda się połączyć z konsultantem, pacjent zostanie przekierowany do automatycznej rejestracji. Automat zaproponuje kilka opcji, z których należy wybrać "Chcę zapisać się na szczepienie". Jeśli po kontakcie z infolinią, pacjent nie otrzyma terminu szczepienia, konsultanci oddzwonią, gdy dostępne będą nowe terminy szczepień.