Wtorkowy pokaz najnowszego samolotu Embraera - E190-E2 w stolicy odbył się w ramach inauguracji europejskiej części globalnej akcji promocyjnej.
Embraer E190-E2 'Rekin' podczas prezentacji w Warszawie Fot. Jakub Panek / Gazeta.pl
Embraer E190-E2 'Rekin' podczas prezentacji w Warszawie Fot. Jakub Panek / Gazeta.pl
Maszyna zwana "łowcą zysków" (Profit Hunter) dzięki zastosowaniu nowego rodzaju skrzydeł i lżejszych materiałów w kabinie jest obecnie najekonomiczniejszym i najcichszym wąskokadłubowym samolotem na świecie.
Embraer E190-E2 'Rekin' podczas prezentacji w Warszawie Fot. Jakub Panek / Gazeta.pl
LOT używa obecnie 30 samolotów typu E-Jet do obsługi siatki połączeń w Europie. Linia niedawno zakończyła odbiory 6 samolotów E195, a do końca 2018 r. dołączą do nich dodatkowe 4 egzemplarze nowych E190, zwiększając całą flotę E-Jetów do 34. Zakup tych ostatnich wiąże się z uruchomieniem połączeń do Londynu City.
Embraer E190-E2 'Rekin' podczas prezentacji w Warszawie Fot. Jakub Panek / Gazeta.pl
- Doceniamy, że jako pierwsi mogliśmy zobaczyć najnowszego E190-E2 w czasie jego podróży po Europie. LOT będący obecnie najszybciej rozwijającą się linią lotniczą w regionie kładzie duży nacisk na rozwój nowoczesnej i wydajnej floty, a samolotem z tego segmentu pasażerskiego możemy być potencjalnie zainteresowani w przyszłości - mówi Gazeta.pl Adrian Kubicki, rzecznik LOT-u.
Embraer E190-E2 'Rekin' podczas prezentacji w Warszawie Fot. Jakub Panek / Gazeta.pl
"Rekin" E190-E2 ma zmieniony kształt skrzydeł i nowe silniki firmy Pratt&Whitney - ma to sprawić, że będzie wykorzystywał mniej paliwa i przez to będzie tańszy w użyciu. Ma kosztować 60 mln dol.
Embraer E190-E2 'Rekin' podczas prezentacji w Warszawie Fot. Jakub Panek / Gazeta.pl
Podczas targów w Farnborough Embraer zebrał zamówienia na 300 samolotów serii E-Jet o łącznej wartości nawet przekraczającej 15 mld dolarów.