II Ogólnopolski Kongres Tutoringu

Dlaczego dyrektor szkoły miałby wdrażać tutoring? Czy tutoring skazany jest na elitarność? Co badania naukowe mówią o tutoringu akademickim? - m.in. takie tematy zostaną poruszone podczas II Ogólnopolskiego Kongresu Tutoringu. Już 15 i 16 maja w Warszawie będzie można wziąć udział w warsztatach i wykładach z ekspertami z zakresu tutoringu i edukacji. Gościem specjalnym tegorocznego kongresu będzie prof. Andrzej Blikle.

Kongres Tutoringu to wydarzenie skierowane przede wszystkim do tutorów, nauczycieli, wykładowców, wychowawców, przedstawicieli organizacji pozarządowych oraz wszystkich, którym zależy na rozwijaniu potencjału uczniów i studentów. To miejsce spotkania pasjonatów wysokiej jakości edukacji i tutorów, okazja do wymiany doświadczeń, zdobycia nowej wiedzy i ciekawych narzędzi oraz inspiracja do dalszych działań w obszarze wartościowej edukacji.

Celem Kongresu Tutoringu jest propagowanie na szeroką skalę tego podejścia do edukacji, przybliżenie jego korzeni i źródeł, prezentacja dobrych praktyk i narzędzi tutorskich, a także zainicjowanie powstania środowiska tutorów-profesjonalistów. To wszystko po to, by coraz więcej młodych ludzi miało okazję doświadczyć mądrego tutoringu wysokiej jakości.

W programie tegorocznego Kongresu są wykłady ekspertów, wystąpienia tutorów-praktyków, a przede wszystkim warsztaty, w trakcie których będzie można poznać nowe narzędzia do pracy z uczniem (przygotowano dwie ścieżki tematyczne: tutoring dla studentów oraz tutoring dla dzieci i młodzieży). W trakcie warsztatów zostaną poruszone takie tematy jak: dialog motywujący w pracy z podopiecznymi, rozwijanie kreatywności w tutoringu, dobre praktyki tutorskie i wdrożenia, narzędzia coachingowe w tutoringu, metody rozwijania talentów. Organizatorzy przewidują również debatę: "Edukacja dla człowieka, a wymagania rynku pracy. Co jest misją tutoringu?".

Gościem specjalnym tegorocznej edycji będzie prof. Andrzej Blikle, który wygłosi wykład o koncepcji motywowania godnościowego, którą promuje w edukacji i biznesie. Wśród prelegentów są również m.in. Piotr Czekierda (prezes Collegium Wratislaviense, promotor tutoringu i mentoringu oraz dobrego przywództwa), Marcin Szala (kierownik programowy Szkoły Tutorów, tutor i trener), Joanna Pysik (psycholog, coach ACC ICF i tutor), Anna Wilczyńska (psycholog, Dyrektor Akademii Przyszłości), Janusz Wardak (dyrektor szkoły "Żagle" w Warszawie), dr Beata Karpińska Musiał (kierownik projektu tutorskiego IQ, Uniwersytet Gdański), dr Małgorzata Sidor-Rządkowska (ekspert w zakresie coachingu i mentoringu) i in.

Aby wziąć udział w Kongresie należy wypełnić formularz dostępny na stronie wydarzenia i przesłać go na adres kongres@cw.edu.pl. Szczegóły na stronie www.kongrestutoringu.pl.

Organizatorem II Kongresu Tutoringu jest Collegium Wratislaviense (cw.edu.pl). Kongres odbędzie się w Warszawie, w Szkole Wyższej Psychologii Społecznej (ul. Chodakowska 19/31).

Tutoring to metoda edukacji spersonalizowanej, której celem jest wspieranie ucznia w rozwoju zgodnym z jego talentami, zainteresowaniami i możliwościami. Tutoring stawia przed nauczycielami nowe wyzwania, proponuje inne spojrzenie na edukację, a przede wszystkim proponuje spersonalizowane podejście do ucznia i do nauczania.