Akademia Młodego Ekonomisty, program edukacyjny skierowany do młodzieży gimnazjalnej, działa od 2008 roku i jest siostrzanym programem Ekonomicznego Uniwersytetu Dziecięcego. Projekt jest organizowany przez Fundację Promocji i Akredytacji Kierunków Ekonomicznych i prowadzony we współpracy z lokalnymi partnerami: Szkołą Główną Handlową w Warszawie, Uniwersytetem Ekonomicznym w Katowicach, Uniwersytetem Ekonomicznym w Poznaniu i Uniwersytetem w Białymstoku.
- Celem programu jest popularyzacja edukacji ekonomicznej, kształtowanie u młodzieży postaw przedsiębiorczych, ale także rozwijanie umiejętności samodzielnego i twórczego myślenia, podejmowania decyzji i skutecznego komunikowania się - podkreśla Marcin Dąbrowski, dyrektor Fundacji.
Cykl zajęć AME obejmuje sześć spotkań w semestrze, w okresie od września do grudnia br.
Zajęcia, prowadzone przez wykładowców akademickich, dzielą się na część teoretyczną, warsztatową oraz dyskusję. W tym semestrze studenci będą mogli nauczyć się m.in. sztuki rozwiązywania konfliktów czy planowania kampanii promocyjnej oraz dowiedzą się, jak nie dać się zmanipulować reklamie.
Studentki i studenci AME otrzymują indeksy, w których zbierają stempelki potwierdzające udział zajęciach. Każdy uczestnik obecny na co najmniej 4 z 6 zajęć otrzymuje dyplom. Chętni mogą też napisać końcowy test z wiedzy ekonomicznej. Na najlepszych czeka wartościowa nagroda.
AME ma w swojej ofercie także cykl spotkań dla rodziców, podczas których mogą się oni dowiedzieć, jak rozmawiać z nastolatkami o problemach ekonomicznych i o tym, czym jest odpowiedzialna konsumpcja, a także jak wspierać miękkie kompetencje dziecka.
W najnowszej edycji AME zostanie rozdanych ponad 400 indeksów. Nabór na zajęcia będzie prowadzony w dniach 8-17 września br.
Formularz zapisów oraz szczegółowe informacje na temat programu zajęć w każdym z ośrodków AME, harmonogramu i miejsca spotkań dostępne są na: www.gimversity.pl