W gronie 500 szkół wyższych, których aktywność jest najbardziej widoczna w sieci, znalazły się cztery polskie uczelnie. W porównaniu do poprzedniego zestawienia AGH odnotowała awans o 31 pozycji.
Światowy Ranking Uczelni Webometrics jest przygotowywany dwa razy w roku przez Najwyższą Radę Badań Naukowych w Madrycie (Consejo Superior de Investigaciones Cientificas - CSIC). Czołowe miejsca zajmują niezmiennie amerykańskie szkoły wyższe, wyraźnie dominując w pierwszej pięćdziesiątce najlepszych uczelni świata. W tej edycji rankingu, podobnie jak pół roku temu, najlepszy okazał się Uniwersytet Harvarda, wyprzedzając MIT oraz Uniwersytet Stanforda.
"Webometrics Ranking of World Universities" wystartował oficjalnie w 2004 roku i jest odświeżany co sześć miesięcy. Wskaźniki sieciowe zastosowane w rankingu są oparte na i skorelowane z tradycyjnymi wskaźnikami scjentometrycznymi i bibliometrycznymi.
Ranking Webometrics dokonuje pomiaru objętości, widoczności i wpływu stron internetowych uniwersytetów, ze szczególnym naciskiem na dorobek naukowy (odniesienia do publikacji, wystąpienia na konferencjach, monografie, prace, raporty), ale również biorąc pod uwagę inne materiały (materiały z zajęć, seminariów i warsztatów, biblioteki cyfrowe, bazy danych, multimedia, strony osobiste). Szczegółowe dane na temat rankingu znajdą Państwo na stronie: www.webometrics.info