Współpraca WSH z amerykańskimi uczelniami

Dwa miesiące teoretycznych i praktycznych zajęć z zakresu organizacji i zarządzania megaimprezami oraz intensywnej nauki biznesowego języka angielskiego - tak w kilku słowach można streścić pobyt pracowników Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu w Stanach Zjednoczonych. Uczelnia, już po raz drugi, zorganizowała wyjazd edukacyjny do USA dla swojej kadry dydaktyczno-naukowej.

Wykładowcy szkolili się na American University, jednej z najlepszych niepublicznych placówek o profilu ekonomiczno-biznesowym w USA, która słynie m.in. z doradztwa biznesowego dla firm i organizacji.

- Celem naszego wyjazdu było poznanie nowych trendów w szkolnictwie wyższym, wzbogacenie autorskiego programu ,,Organizator megaimprez'' o doświadczenia amerykańskie , a także zdobycie umiejętności praktycznego posługiwania się językiem angielskim w biznesie. - mówi dr Irena Tomys, Założyciel i Kanclerz Wyższej Szkoły Handlowej we Wrocławiu, która również wzięła udział w stażu. - To był bardzo udany wyjazd. Mieliśmy okazję poznać wielu wybitnych ludzi ze świata nauki i biznesu, nawiązać interesujące i obiecujące kontakty, które z pewnością zaowocują bliższą współpracą.

Uczestniczki stażu edukacyjnego nie tylko zdobywały praktyczną wiedzę, lecz także pisały bloga, dzięki któremu o ich doświadczeniach mogli przeczytać pozostali pracownicy Uczelni oraz studenci. Program wyjazdu obfitował w wiele wydarzeń, w trakcie których wykładowcy WSH mogli zdobyć fachową wiedzę na temat przygotowania znanych na całym świecie wydarzeń. W najbardziej rozpoznawalnej sieci domów handlowych w USA - Macy's Store, mieli okazję spotkać się z organizatorami największej amerykańskiej parady z okazji Święta Dziękczynienia (Thanksgiving Parade) organizowanej od ponad osiemdziesięciu lat i przyciągającej do Nowego Jorku około 5 mln uczestników.

Biorąc udział w meczu NBA w Verizon Center, które posiada 20 000 miejsc a w ciągu roku odbywa się tam około 220 mega eventów, stażyści zdobywali informacje na temat organizacji imprezy sportowej. Zaś w siedzibie Stadionu Yankee na Bronksie rozmawiali o organizacji meczów i zarządzaniu stadionem. Czy zdobytą wiedzę postanowią wykorzystać w Polsce? - Pobyt w Stanach Zjednoczonych wzbogacił nasze doświadczenia. Podczas spotkania z radcą handlowym w Ambasadzie RP w Waszyngtonie zrodził się śmiały pomysł, jak promować dolnośląskich przedsiębiorców w Ameryce. Chciałabym ten pomysł zrealizować. - mówi dr Irena Tomys.

Staż zorganizowano w ramach projektu pn. " Odpowiadamy na wyzwanie nowych rynków - innowacyjna edukacja menedżerska ", współfinansowanego przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego oraz krajowego wkładu publicznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki na lata 2007-2013 r.

Więcej o: