Po kontroli w Centrum Onkologii. "Nie naruszono praw pacjenta" [WIDEO]

Prawa pacjenta związane ze standardem udzielania świadczeń nie są naruszane - to wynik kontroli rzecznika praw pacjentów w warszawskim Centrum Onkologii przy ulicy Roentgena. Kontrolę zlecono po naszej interwencji.

Skandaliczne warunki w Centrum Onkologii w Warszawie

Wczoraj, po sygnale otrzymanym od czytelnika serwisu Alert24 , nasi reporterzy pojawili się w Centrum Onkologii na ulicy Roentgena w Warszawie.

- Dziś popsuł się aparat wydający numerki i zrobił się taki kociokwik, że to przechodzi ludzkie pojęcie - opowiadał reporterowi TOK FM jeden z pacjentów. - Stoję tu już cztery godziny - od 6.00 rano. mam nadzieję, że dziś się dostanę. Zdarzało się już tak, że przyjechałem o 5.00 rano, a wyszedłem stąd o 19.00 - mówił zniechęcony.

Przychodnia była budowana na 300 osób. Przyjmuje tysiąc

Zastępca dyrektora Centrum Onkologii Jerzy Giermek rozkładał ręce: - Nie ma się co dziwić, że jest tłok. Przychodnia była budowana dla 200-300 osób, a dziennie przyjmujemy tu przynajmniej 1000 pacjentów - tłumaczył. Do tego doszła jeszcze awaria systemu.

Rzecznik: "Pracownicy sprawnie rejestrowali pacjentów"

Po naszej interwencji kontrolę w Centrum zapowiedział Rzecznik Praw Pacjenta. Mimo usilnych prób nie udało nam się skontaktować z panią rzecznik. Możemy zacytować jednie odpowiedź pisemną, jaką uzyskaliśmy z jej biura po przeprowadzeniu kontroli. - Pracownicy sprawnie rejestrowali pacjentów mimo godzinnej awarii elektronicznego systemu obsługi kolejki. Stwierdzono dwie nieprawidłowości - brak informacji, kto z pacjentów zostanie wezwany do gabinetu jako następny oraz przypadki gdy nie przygotowano dokumentacji medycznej dla umówionego pacjenta - stwierdziła Daria Porębska z zespołu prasy i promocji Rzecznika Praw Pacjenta.

O wielogodzinnym czasie oczekiwania oraz trudnych warunkach w dusznej i zatłoczonej przychodni w odpowiedzi rzeczniczki nie ma ani słowa. - W trakcie kontroli nie stwierdzono naruszenia prawa pacjenta do udzielania świadczeń zgodnie ze standardami. Rzecznik praw pacjenta będzie monitorował sytuację w Przychodni Centrum Onkologii - donosi Porębska. Prosi, żeby w wypadku kiedy któryś z pacjentów nie został obsłużony w wyznaczonym terminie, konsultować się z infolinią rzecznika.

Pacjent: "Działa wystarczająco dobrze"

Do Centrum Onkologii na Ursynowie zjeżdżają pacjenci z całej Polski, bo placówka ma opinię najlepszego ośrodka specjalistycznego w kraju. Po naszym wczorajszym artykule na Alert24 otrzymaliśmy wiadomość od jednego z pacjentów ośrodka.

- Leczę się tam od ośmiu miesięcy i już nie mogę słuchać tego narzekania na COI. Dla tego, który patrzy na ten młyn po raz pierwszy to faktycznie wygląda strasznie, ale po chwili zastanowienia widać, że tam wszystko działa wystarczająco dobrze - napisał na Alert24 Marek R.

Więcej o: