Sprawę reklamy, umieszczonej na serwisie demotywatory.pl nagłośnił Alert24 . Reklama, stylizowana na "demotywator" pokazywała psy w schronisku, a między nimi zamknięte w klatce logo sieci telefonii komórkowej. "Wypróbuj Play za 1 zł / zawsze możesz się go pozbyć", głosił podpis pod zdjęciem.
Sprawa reklamy trafiła do Komisji Etyki Reklamy - organu zrzeszającego przedstawicieli mediów, agencji reklamowych i reklamodawców, dbającego o "samoregulację rynku reklamy w Polsce". Komisja otrzymała kilkanaście zgłoszeń.
Jak informuje serwis wirtualnemedia.pl , protestujący przeciwko kontrowersyjnej reklamie sieci komórkowej uznali, że zachęca ona do lekkomyślnego i przedmiotowego traktowania zwierząt i umniejsza problem bezdomności. Według autorów skarg przekaz reklamy był szkodliwy, zwłaszcza dlatego, że został umieszczony na stronie z której korzystają głównie młodzi internauci.
- Bardzo przepraszam osoby, które poczuły się dotknięte umieszczoną w serwisie reklamą. Wycofamy ją natychmiast - mówił Marcin Gruszka, rzecznik Play, gdy rozmawialiśmy z nim o reklamie. Rzeczywiście, została usunięta z serwisu tego samego dnia, a sieć przekazała ponad 7 ton karmy dla zwierząt schroniskom, między innymi w Józefowie koło Warszawy, Toruniu, Krakowie i Poznaniu. Spółka publikuje na swoim blogu internetowym bieżące informacje o pomocy udzielanej zwierzętom.
Według oceny Komisji, przekaz sugerował "możliwość niehumanitarnego traktowania zwierząt, przez co propaguje postępowanie kwestionujące ich prawa". Jednocześnie komisja pochwaliła P4 za szybką reakcję na protesty i wycofanie kontrowersyjnego przekazu.