Na nasze pytania o to, czy kampania - mimo licznych negatywnych komentarzy - będzie kontunuowana odpiwiedziała Anita Stec, p,.o. rzecznika firmy Unilever.
- Zdajemy sobie sprawę z tego, że kampania wzbudza u odbiorców różne reakcje - dotyka zresztą bardzo kłopotliwego tematu, o którym - jak widać - trudno jest nam, Polakom rozmawiać - pisze Anita Stec - Jak dotychczas, w ciągu 2 tygodni, na serwisie jakjejtopowiedziec.pl zarejestrowaliśmy 150 tys. odwiedzin. Prawie 5 tys. internautów wysłało zabawny liścik do osoby, której chciało "to powiedzieć", ponad 10 tys. osób wysłało mailem piosenkę, a prawie 3 tys. filmik - liczby te pokazują, że ludzie bawią się aktywnościami, jakie dla nich przygotowaliśmy. Wielu z nich traktuje to z pewnością jako zabawę, ale może wśród nich są również i tacy, którzy rzeczywiście za pośrednictwem tej strony chcieli komuś - w zabawny, luźny sposób - zwrócić uwagę na większą dbałości o higienę - dodaje.
Zdaniem przedstawicielki Unilever sama konwencja tej wstępnej części kampanii jest wpisana w polskie konwenanse - jest nam trudno rozmawiać o higienie, to temat wstydliwy. Gdy np. w krajach południowych nie jest to temat tabu - ludzie wymieniają się radami na ten temat, dbanie o higienę i ciało jest na porządku dziennym.
- Mamy nadzieję, że dzięki tej kampanii ludzie w Polsce zaczną traktować używanie antyperspirantu jak czynność, jaką jest np. mycie zębów - dodaje. - Po lekturze komentarzy internautów i po liczbie odwiedzin na stronie jakjejtopowiedziec.pl widzimy, że jest to kampania wzbudzająca wiele emocji (również pozytywnych), niźli, że jest to kampania "z negatywnym wydźwiękiem społecznym" - twierdzi.
Nielegalnie zawieszone w Łodzi ogłoszenia/ wlepki, które pojawiły się na wiatach przystankowych i autobusach w Łodzi, zostały one już usunięte przez agencję, która zajmuje się realizacją tej kampanii. Kampania będzie kontynuowana w: telewizji, prasie, radio, internecie i outdoorze, w nieco innej konwencji niż teaserowe wklepki.
- Czy to był dobry pomysł? Odpowiem pytaniem: Jak wielu z nas potrafi zwrócić uwagę komuś, kto nie dba o higienę osobistą i jest to przykre dla osób z jego otoczenia? Dla tych, którzy tego nie potrafią, polecamy skorzystanie z pomysłów zamieszczonych na stronie jakjejtopowiedziec.pl, żeby ująć wiadomość w lekki sposób. Uważamy, że udało nam się zwrócić uwagę na pewien problem odczytywany przez wielu z nas jako kłopotliwy i zainspirowaliśmy ludzi do dyskusji na temat podstaw higieny - tłumaczy Anita Stec.