Sprawę dziwnych maili i masowego phishingu opisaliśmy jako pierwsi ku przestrodze.
Czujni Alertowicze przysyłali nam screeny podejrzanej korespondencji rzekomo od banku BZ WBK. Część z nich miała dziwnych nadawców iuronn@amm-komputer.pl, ajakobson@elle.com.pl czy nn.wiacek@tikkurila.pl, ale nie zabrakło też profesjonalnie wyglądających jak bz24@bzwbk.pl.
Na szczęście czujni internauci ostrzegli innych przed klikaniem w niebezpieczny link.
Dziś Rafał poinformowął, nas, że w jego skrzynce również dziś pojawił się poejrzany mail. Uczulamy wszystkich i przypominamy. Banki nigdy nie wysyła maili i nie dzwoni do swoich Klientów z prośbą o podanie danych dotyczących kart płatniczych, a w szczególności numeru PIN czy kodu służącego do przeprowadzania transakcji internetowych (tzw. CVV).
Są to dane poufne, znane tylko posiadaczowi karty, i takimi muszą pozostać.