Pierwsi internauci jeszcze przed południem informowali nas, że nie mogą zalogować się na konto internetowe Inteligo.
- Przed godz. 12 próbowałem wejść na swoje konto, jednak bezskutecznie. Pracownicy banku twierdza, że łącza są przeciążone, ponieważ zbyt duża liczba klientów w dniu dzisiejszym dokonała przelewów do urzędów skarbowych - pisze czyttelnik.
- Nie można korzystać w żaden sposób z kont Inteligo. Nie można płacić kartą ani także wypłacać pieniędzy z bankomatów. Nie mogę dokonywać przelewów. Do banku dodzwoniłem się po 40 minutach, żeby usłyszeć, że bank ma awarię, ale nic więcej nie wiedzą - pisze oburzony internauta WDR.
Teraz informują nas, że konsultanci przestali odbierać telefony.
- Nie można się zalogować na stronę, konsultanci nie odpowiadają na zgłoszenia przesyłane mailem, a dziś już nawet nie można się do nich dodzwonić - pisze savio.
Savio zauważył także, że awaria może trwać nawet od wczoraj, ponieważ wszystkie zdefiniowane przez niego w ostatnich dniach transakcje do tej pory nie zostały rozliczone.
Rzecznik Tomasz Fill twierdzi, że do banku nie napłynęły żadne informacje o awarii. Obiecał jednak sprawdzić, dlaczego klienci mają problemy z logowaniem.
Gdy dodzwoniliśmy się do niego kilka godzin później stwierdził:
- Nie ma żadnej awarii. Inteligo od dawna działa. W nocy wystąpił błąd oprogramowania. W jego wyniku ograniczony był dostęp do kont Inteligo. Niedogodności nie dotyczyły usługi iPKO.
Nie potwierdzają tego kolejne maile napływające od zaniepokojonych klientów Inteligo:
- Dzisiaj jest ostateczny termin zapłaty podatku przez właścicieli firm, a jak na złość jest ta awaria - pisze zdenerwowany internauta In. - Właściciele rachunków firmowych nie zostali poinformowani, kiedy ich przelewy dotrą na rachunki Urzędów Skarbowych w NBP. A jak przez awarię pieniądze nie dotrą na czas? Kto zapłaci za karne odsetki? Taki bank to kpina - dodaje internauta.
- Awarię zauważyłam już w nocy z poniedziałku na wtorek, kiedy po godz. 22 chciałam dokonać przelewu. Nie mogłam się zalogować, a na stronie był komunikat o przerwie technicznej - pisze Ania z Warszawy. - We wtorek w ciągu dnia znów próbowałam wykonać przelew, jednak bezskutecznie. Linia telefoniczna ciągle była zajęta i nie można się było dodzwonić. Konto zostało uruchomione po godz. 16.00, w związku z czym wszystkie przelewy zostaną zrealizowane następnego dnia. To zła wiadomość dla tych, którzy mieli na przykład zapłacić podatek - dodaje internautka.
Inteligo to jeden z dwóch, obok mBanku, najstarszych i największych z banków internetowych w Polsce. Należy do PKO BP. W marcu bank rozdzielił usługi internetowe Inteligo i PKO Inteligo, które zmieniło nazwę na iPKO.
Bank planuje uruchomić niedługo we współpracy z Polską Telefonią Cyfrową (właścicielem marki Era) wirtualnego operatora telefonii komórkowej.