Ponad 6 godzin opóźnienia pociągu ze Szczecina do Przemyśla. Może być jeszcze więcej

Pociąg TLK ze Szczecina do Przemyśla ma w tej chwili 347 minut planowanego opóźnienia. Ten czas może ulec jeszcze zmianie. Pociąg jedzie trasą, na której występują dwa utrudnienia w ruchu - jedno po wykolejeniu pociągów, drugie związane z zamknięciem toru.

- Wysłałem rodzinę do Krakowa. Mieli dojechać na miejsce o 17.30. Jak dobrze pójdzie, dotrą po 23 - napisał na Alert24 pan Piotr z Poznania. Pociąg TLK, jadący ze Szczecina do Przemyśla, ma ponad 6 godzin opóźnienia.

- Dzwoniłem do dyżurnego ruchu w Krakowie. Powiedział, że opóźnienie może jeszcze ulec zmianie - mówi pan Piotr. Jak dodaje, pociąg był opóźniony o dwie godziny już w Poznaniu. - Zgodnie z rozkładem miał przyjechać o 8.30. A na stacji Poznań Główny był o 10.40 - mówi.

Na trasie pociągu awaria sieci energetycznej i zamknięte torowisko

Pociąg jedzie wyjątkowo pechową trasą. Jak informują strony PKP i PKP InterCity, na trasie są utrudnienia w dwóch miejscach - pierwsze znajduje się tuż przed Poznaniem, we Wronkach, gdzie we wtorek wykoleił się pociąg towarowy . Linia jest zablokowana, a pociągi dalekobieżne jeżdżą przez Piłę. Opóźnienia na tym odcinku wynoszą, według PKP, około 200 minut.

Drugi problem to poważna awaria nienależącej do kolei sieci energetycznej. Na stronie PKP Intercity czytamy , że do tej awarii doszło na odcinku między Opolem i Wrocławiem dziś ok. godz. 10.30. Uniemożliwia ona pociągom przejazd z pełną prędkością na odcinku Opole -Wrocław.

Strony PKP i InterCity podają inne opóźnienia

- Co ciekawe, rozkłady jazdy na stronie PKP i PKP InterCity podają różne opóźnienie. Na stronie PKP jest to 120 minut. Na stronie InterCity jest to w tej chwili 347 minut - mówi pan Piotr. - Oczywiście nie udostępniono pasażerom żadnych ekstra napojów czy posiłku - stwierdza nasz czytelnik. - To w końcu Tanie Linie Kolejowe - dodaje.

- Smutne jest to, że inne pociągi, które wyjeżdżały z Poznania później, już dawno dotarły na miejsce - kończy nasz czytelnik.

Jak poinformowało PKP Intercity - pasażerom dostarczono napoje. - Wydano143 kawy, 87 herbat, 153 butelki wody mineralnej - informuje Beata Czemerajda z biura prasowego Intercity. - Nasi konduktorzy, zgodnie z procedurami, podczas przejazdu informowali osoby znajdujące się na pokładzie pociągu o przyczynach opóźnienia oraz możliwości złożenia reklamacji lub rezygnacji z kontynuowania podróży - dodaje. - Przypominamy, że każda z osób, która skorzystała z przejazdu pociągiem TLK Kossak ma prawo złożyć reklamację. Zgodnie z naszym regulaminem wystarczy zachować bilet, a samą reklamację złożyć osobiście w wyznaczonym punkcie lub przesłać za pośrednictwem tradycyjnej poczty lub wiadomości e-mail pod adresami:

PKP Intercity SA Zakład Północny, Osada Kolejowa 12, 81-220 Gdynia, e-mail: skargi.gdynia@intercity.pl,

PKP Intercity SA Zakład Zachodni al. Niepodległości 8, 61-875 Poznań, e-mail: skargi.poznan@intercity.pl oraz

PKP Intercity SA Zakład Południowy Rondo Mogilskie 1, 31-516 Kraków, e-mail: skargi.krakow@intercity.pl

Biuro prasowe Intercity stwierdza, że zostaną one potraktowane priorytetowo. Utrudnienia na obu trasach zostały zlikwidowane w piątek wieczorem.

Więcej o: