Rosja zakazuje Deutsche Welle. Zamyka biuro DW w Moskwie

Moskwa odbiera akredytacje dziennikarzom Deutsche Welle. To odpowiedź na zakaz nadawania niemieckojęzycznego programu przez państwową rosyjską stację telewizyjną RT.
Zobacz wideo Wiadomości Czy Polska jest gotowa na cyberataki? Minister Ociepa wyjaśnia

Deutsche Welle (DW), niemiecka stacja nadająca programy w różnych językach, nie będzie mogła nadawać swoich treści w Rosji. Ponadto dziennikarze pracujący w moskiewskim biurze DW, produkujący zarówno materiały telewizyjne, jak i treści do internetu, zostaną pozbawieni akredytacji, które są warunkiem pracy na terenie Rosji.

Więcej wiadomości ze świata na stronie głównej Gazeta.pl>>>

Po tym, jak niemiecka Komisja ds. Radiofonii i Telewizji (ZAK) zabroniła nadawania w Niemczech programów rosyjskiej stacji RT DE, uważanej za propagandową tubę Kremla, Moskwa zapowiedziała reakcję.

Rosyjsko-białoruskie manewry wojskowe - zaparkowane pojazdy czekają na rozpoczęcie ćwiczeń (obwód brzeski)NATO o manewrach Rosji. "To największa misja od czasów zimnej wojny"

Odwet za "atak na wolność słowa"

- Sytuacja jest całkowicie jasna: rosyjskiemu medium, powiedziałbym nawet, że międzynarodowemu środkowi masowego przekazu, zakazuje się nadawania w Niemczech. Jest to nic innego jak atak na wolność słowa - powiedział rzecznik Kremla Dmitrij Pieskow, jak podała agencja Interfaks.

Powodem zakazu, który został opublikowany w środę, 2 lutego, był brak koncesji na nadawanie.

Rzeczniczka rosyjskiego MSZ Maria Sacharowa skrytykowała Organizację Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE) za to, że nie zabrała głosu na temat zakazu emisji RT DE i nie stanęła w obronie wolności mediów. Sacharowa podkreśliła, że spodziewa się natomiast krytyki ze strony OBWE dotyczącej reakcji Rosji, jednak ze względu na bierność tej organizacji w sprawie zakazu RT DE, krytyka ta będzie bezwartościowa.

Ukraińscy żołnierze w regionie donieckimNiemcy oferują Ukrainie 5 tys. hełmów wojskowych. Mer Kijowa: Absolutna kpina

Niemcy nie dopuszczają państwowych mediów

RT - dawniej Russia Today - nadaje w USA i innych krajach, ma serwisy także w języku hiszpańskim i arabskim. Swój niemieckojęzyczny program, który wystartował w grudniu 2021 roku, postrzega jako wkład w różnorodność opinii w Europie. Krytycy oskarżają RT o rozsiewanie kremlowskiej propagandy i dezinformacji.

Podczas styczniowego spotkania ze swoim kolegą Siergiejem Ławrowem, niemiecka minister spraw zagranicznych Annalena Baerbock podkreśliła, że w Niemczech nie jest dozwolone nadawanie programów przez państwowe rozgłośnie. Zasada ta ma swoje historyczne przyczyny związane z rolą państwowych mediów w czasach Trzeciej Rzeszy. 

(DW, DPA/sier)

Artykuł pochodzi z serwisu Deutsche Welle. 

 
Więcej o: