"Sueddeutsche Zeitung": TVP prowadzi propagandową kampanię przeciwko opozycji

Sposób relacji przez polską telewizję publiczną niedawnego wystąpienia Donalda Tuska w Warszawie wzbudził wiele kontrowersji. Korespondent "Sueddeutsche Zeitung" uważa, że TVP prowadzi pod dyktando PiS "agitację" przeciwko opozycji.
Zobacz wideo

Autor materiału, warszawski korespondent „Sueddeutsche Zeitung” Florian Hassel nawiązuje do wystąpienia przewodniczącego Rady Europejskiej Donalda Tuska na Uniwersytecie Warszawskim z okazji Święta Konstytucji.

Niemiecki dziennikarz określa Tuska mianem „prawdopodobnego przywódcy opozycji przeciwko narodowo-populistycznemu rządowi w Polsce”.

Czytaj więcej: Donald Tusk w oczach "Wiadomości" TVP. Burza o zdjęcia z Hitlerem i Stalinem

Relacja „ozdobiona” zdjęciami Stalina i Hitlera

Hassel analizuje szczegółowo telewizyjny materiał „Polacy nie chcą powrotu Tuska” zwracając uwagę na akcenty mające skompromitować polityka z powodu jego związków z kanclerz Angelą Merkel i Niemcami. Materiał „ozdobiono” zdjęciami Stalina i Hitlera – dodaje autor.

„Tego rodzaju materiały zniesławiające polityków opozycji nie są niczym nadzwyczajnym w TVP – prawno-publicznej telewizji w Polsce” – ocenia Hassel.

Jego zdaniem stacja cieszyła się dawniej prestiżem, ale od czasu przejęcia władzy i kontroli nad telewizją przez PiS pod koniec 2015 roku, jej wizerunek „mocno ucierpiał”.

TVP: wychwalać rząd, atakować opozycję

„Niezależna przedtem Krajowa Rada Radia i Telewizji została w sposób niezgodny z konstytucją obsadzona na nowo, a ponadto utworzona została, również z pogwałceniem konstytucji, Rada Mediów Narodowych. Szefem TVP został człowiek PiS Jacek Kurski, bliski poplecznik Jarosława Kaczyńskiego, faktycznego szefa rządu w Polsce” – czytamy w „SZ”.

„Politycy rządowi są wychwalani, opozycja atakowana, zgodnie z zasadami propagandy” – ocenia Hassel.

Po ostatniej kampanii przeciwko Tuskowi były dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy Andrzej Krajewski wezwał Komisję Europejską do podjęcia działań. Zdaniem wiceszefa KE Transa Timmermansa, przejęcie przez polski rząd kontroli nad publiczną telewizją narusza trzy punkty w unijnych traktatach i dyrektywach.

Dotychczas Unia nie podjęła jednak przeciwko Polsce żadnych działań – stwierdza na zakończenie Hassel.

Artykuł pochodzi z serwisu Deutsche Welle.

Zobacz wideo
Więcej o:
Komentarze (63)
SZ: Polska telewizja publiczna prowadzi propagandową kampanię przeciwko opozycji
Zaloguj się
  • val_drakul

    Oceniono 21 razy -15

    Niemcy nadal chca generalnej guberni??
    a taki wuj

  • kl001

    Oceniono 24 razy -14

    Znowu jakiś troll redaktor GW napisał paszkwil do Sueddeutsche Zeitung a później cytuje sam siebie że to niby niemcy tak sądzą ?

  • kl001

    Oceniono 20 razy -14

    A czyli zdjęciami jak nie Hitlera i Stalina ma się przyozdobić volksdojcza Tuska i gdańską PO chcącą wolnego miasta gdańska jak podczas panowania wcześniej wspomnianych? Skojarzenia są własnie takie. Nie wiem jakim propagandzistą trzeba być aby mieć inne skojarzenia.

  • morgenroth

    Oceniono 22 razy -14

    Co za wstyd! Przed Niemcami! Skandal! Bundeswehro ratuj polską demokrację - KODZIARZE przywitają cię tęczowymi flagami

  • ellis25pl

    Oceniono 18 razy -12

    Agitacje ???? Bo nie transmituje wielmoznego Tuska tylko pochoód w Święto państwowe!?? Ciekawe spistrzerzenie opozycji... moze powinnismy w takim razie zmienic nazwe tego swieta .

  • val_drakul

    Oceniono 22 razy -12

    Nastepne punkty dla PIS
    GERMANIA ROBI DOBRA ROBOTE

  • clamcay

    Oceniono 18 razy -12

    Ja tam tvp nie bronię, ale Niemcy z takimi tekstami odwalają dla Kaczora kawał dobrej roboty :)

  • zdzisiopierdzisio

    Oceniono 18 razy -10

    Nie wiedziałem że Vice KE Timmermans jest Transem -brawo przepisywacze!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX