"Sueddeutsche Zeitung": TVP prowadzi propagandową kampanię przeciwko opozycji

Sposób relacji przez polską telewizję publiczną niedawnego wystąpienia Donalda Tuska w Warszawie wzbudził wiele kontrowersji. Korespondent "Sueddeutsche Zeitung" uważa, że TVP prowadzi pod dyktando PiS "agitację" przeciwko opozycji.
Zobacz wideo

Autor materiału, warszawski korespondent „Sueddeutsche Zeitung” Florian Hassel nawiązuje do wystąpienia przewodniczącego Rady Europejskiej Donalda Tuska na Uniwersytecie Warszawskim z okazji Święta Konstytucji.

Niemiecki dziennikarz określa Tuska mianem „prawdopodobnego przywódcy opozycji przeciwko narodowo-populistycznemu rządowi w Polsce”.

Czytaj więcej: Donald Tusk w oczach "Wiadomości" TVP. Burza o zdjęcia z Hitlerem i Stalinem

Relacja „ozdobiona” zdjęciami Stalina i Hitlera

Hassel analizuje szczegółowo telewizyjny materiał „Polacy nie chcą powrotu Tuska” zwracając uwagę na akcenty mające skompromitować polityka z powodu jego związków z kanclerz Angelą Merkel i Niemcami. Materiał „ozdobiono” zdjęciami Stalina i Hitlera – dodaje autor.

„Tego rodzaju materiały zniesławiające polityków opozycji nie są niczym nadzwyczajnym w TVP – prawno-publicznej telewizji w Polsce” – ocenia Hassel.

Jego zdaniem stacja cieszyła się dawniej prestiżem, ale od czasu przejęcia władzy i kontroli nad telewizją przez PiS pod koniec 2015 roku, jej wizerunek „mocno ucierpiał”.

TVP: wychwalać rząd, atakować opozycję

„Niezależna przedtem Krajowa Rada Radia i Telewizji została w sposób niezgodny z konstytucją obsadzona na nowo, a ponadto utworzona została, również z pogwałceniem konstytucji, Rada Mediów Narodowych. Szefem TVP został człowiek PiS Jacek Kurski, bliski poplecznik Jarosława Kaczyńskiego, faktycznego szefa rządu w Polsce” – czytamy w „SZ”.

„Politycy rządowi są wychwalani, opozycja atakowana, zgodnie z zasadami propagandy” – ocenia Hassel.

Po ostatniej kampanii przeciwko Tuskowi były dyrektor Centrum Monitoringu Wolności Prasy Andrzej Krajewski wezwał Komisję Europejską do podjęcia działań. Zdaniem wiceszefa KE Transa Timmermansa, przejęcie przez polski rząd kontroli nad publiczną telewizją narusza trzy punkty w unijnych traktatach i dyrektywach.

Dotychczas Unia nie podjęła jednak przeciwko Polsce żadnych działań – stwierdza na zakończenie Hassel.

Artykuł pochodzi z serwisu Deutsche Welle.

Zobacz wideo
Więcej o:
Komentarze (63)
SZ: Polska telewizja publiczna prowadzi propagandową kampanię przeciwko opozycji
Zaloguj się
  • obeznany

    Oceniono 44 razy 30

    TVP uprawia najprymitywniejszą propagandę i nagonkę nie odbiegającą stylem od tego, co uprawiano w czasach najciemniejszego komunizmu.
    Że Polacy pozwalają w XXI wieku na coś takiego to niewiarygodne.
    Co się stało z tym narodem? A może najzwyczajniej zawsze byliśmy tacy głupi i w bolszewikach przeszkadzało tylko to, że byli importowani z Rosji?

  • polakadam

    Oceniono 27 razy 19

    To prawda że pisowska telewizja produkuje partyjną propagandę.
    Ale jest to takie prostackie że efekt jest odwrotny do zamierzonego.
    Ośmieszają się zamiast przysparzać pisowi zwolenników.
    Qrski nie nadaje się do pracy na kierunku propagandowym.

  • obeznany

    Oceniono 22 razy 18

    Taka telewizja publiczna to dom publiczny prowadzony przez alfonsa z Żoliborza.

  • jurek4491

    Oceniono 24 razy 18

    Ta telewizja przez ponad trzy lata nie powiedziała ani jednego krytycznego o rządzących tylko WAZELINA i jazda po opozycji , tak wygląda rzetelne dziennikarstwo pod tym rządami - DNO TOTALNE .

  • kaja206

    Oceniono 20 razy 14

    Ale tvpis ogląda tylko ściana wsvhodnia , bo tam niezależne stacje nie docierają.

  • threemen

    Oceniono 18 razy 14

    Zaraz się podniesie Mazurek i zapyta, kto im doniósł.

  • cztery0000ziobra

    Oceniono 21 razy 13

    PiSuary toczą pianę z pyska (klasyczny przykład: cossa.nostra kawałek niżej). To dobrze; to znak, że im puszczają zwieracze!

  • niktwazny126

    Oceniono 16 razy 12

    Za to dostają pieniądze. Duże pieniądze. Nasze pieniądze.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX