Ofiary wypadków w nowym spocie policji
Widać na nich zakrwawione postaci - duchy pieszych, którzy zginęli potrąceni przez samochody.
Organizatorzy kampanii zdają sobie sprawę, że nie wszystkim reklamy mogą się spodobać. Jacek Zalewski z MSWiA tłumaczy, że w kampanii chodziło o rozpoczęcie debaty na temat bezpieczeństwa pieszych. Zaznaczył, że poprzez zaszokowanie reklama ma wywoływać dyskusję na ten temat. Według niego dzięki temu więcej osób zapamięta ten problem i będzie bardziej uważać na drodze.
Przemysław Bogdanowicz współtwórca reklamy wyjaśnia, że spot przypomina zapowiedź kinowego filmu, ale nie chodziło jedynie o przestraszenie widza. W reklamie pojawia się przesłanie, że ofiary wypadków nie potrafią nas w fizyczny sposób uchronić przed zderzeniem, ale może to zrobić nasza wyobraźnia.
Marek Fidos z Wydziału Ruchu Drogowego Komendy Głównej Policji apeluje o noszenie po zmroku odblasków i latarek. Co roku właśnie w miesiącach jesiennych i zimowych na drogach ginie ponad tysiąc pieszych. Osoba posiadająca element odblaskowy na ubraniu jest widoczna na około 150 metrów od jadącego pojazdu. To daje kierowcy kilka sekund więcej, aby ominąć pieszego.
Poprzednie kampanie "Użyj wyobraźni" dotyczyły użytkowników motocykli i młodych kierowców.
"Sprzedam motocykl po mężu" - policja ostrzega motocyklistów
W serwisie policyjni.pl także: Miały sprzątać, kończyły jako prostytutki