Drastyczny spadek cen reklam w TVP. Nawet o 25 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem

1. Reklamy przy "Wiadomościach" w lipcu będą tańsze o kilka tysięcy złotych2. Niektóre spoty są tańsze o ponad 25 procent w porównaniu z 2015 rokiem3. W maju "Wiadomości" straciły 714 tysięcy widzów w stosunku do maja ub.r.

TVP obniża w lipcu ceny reklam przy wieczornych "Wiadomościach" - podaje portal wirtualnemedia.pl. Nowe ceny reklam są dużo niższe niż w tym samym okresie przed rokiem. Za 30 sekund najdroższej reklamy przy prognozie pogody po głównym niedzielnym wydaniu "Wiadomości", trzeba będzie zapłacić do 25,7 tys. zł. Przed rokiem w tym samym czasie było to nawet 27 tys. zł. W dni powszednie reklama o tej porze będzie kosztować 14,4 tys. do 18 tys. zł, a rok wcześniej cena wynosiła do 20,5 tys. zł.

O 7 tysięcy mniej przy sporcie

Spadną też ceny spotu reklamowego przy nadawanym po "Wiadomościach" serwisie sportowym. Za reklamę w niedzielę płacić się teraz będzie o niemal jedną czwartą mniej - 21,7 tys. zł (rok temu 28 tys. zł).

Za reklamę przy "Wiadomościach" trzeba zapłacić w niedzielę do 21,2 tys. zł. Rok temu było to aż o 7 tys. zł więcej - 28,5 tys. zł. W dni powszednie taka reklama kosztuje od 6,7 tys. zł do 10 tys. zł (w ubiegłym roku - do 10 tys. zł).

750 tysięcy widzów mniej

"Wiadomości" TVP1 od kilku miesięcy tracą widownię. Z danych firmy Nielsen Audience Measurement wynika, że w maju  straciły 714 tys. widzów w porównaniu z majem 2015 roku. Od początku roku "Wiadomości" straciły aż 750 tysięcy widzów. To spadek całej widowni o 14 punktów procentowych. A w grupie komercyjnej (16-49 lat) - nawet o 27 punktów. Teraz średnia widownia "Wiadomości" to mniej niż 3 miliony widzów (w kwietniu - 2,68 mln).