1. Zachowaj spokój - tylko 2 proc. walizek nie trafia z powrotem do właściciela. Najprawdopodobniej bagaż wróci do Ciebie w ciągu kilku dni
2. Znajdź Biuro Bagażu Zagubionego (okienko Lost & Found) i zgłoś tam zagubienie bagażu. Koniecznie zrób to jeszcze zanim wyjdziesz ze strefy dla pasażerów
3. Wypełnij wniosek, który dostaniesz od pracownika biura. Będą Ci do tego potrzebne odcinki kart pokładowych i odcinki, które dostałeś/łaś podczas odprawy bagażowej
4. Kopię wniosku zachowaj do czasu odzyskania walizki/złożenia reklamacji i jej rozpatrzenia przez linie
5. Gdy linie znajdą walizkę, od razu się z Tobą skontaktują. Większość przewoźników wysyła bagaż na wskazany adres kurierem - oczywiście na swój koszt
6. Jeśli linie lotnicze nie znajdą walizki w ciągu 30 dni, bagaż zostaje uznany za zaginiony. W takiej sytuacji masz dwa lata na złożenie pisemnej reklamacji i wniosku o odszkodowanie
a a Pamiętaj: każdy bagaż rejestrowany na lotnisku jest automatycznie ubezpieczony!