Żarty z PiS w kabarecie chwyciły. "Wigilia 2022" Neo-Nówki największym hitem na polskim YouTube

Skecz "Wigilia 2022" był w tym roku najchętniej oglądanym niemuzycznym klipem w serwisie YouTube. Latem skecz był szeroko komentowany ze względu na satyrę wymierzoną w rządzących.

O "Wigilii 2022" było głośno na przełomie lipca i sierpnia. Skecz miał premierę na Festiwalu Kabaretu w Koszalinie. Wówczas komicy z Neo-Nówki w swojej politycznej satyrze uderzyli m.in. w rząd Prawa i Sprawiedliwości.

Zobacz wideo O krok od tragedii na przejeździe kolejowym

"Wigilia 2022" Neo-Nówki najchętniej oglądanym niemuzycznym wideo

Podczas występu kabareciarze wypominają władzy m.in. "wywalenie" 70 mln zł na wybory kopertowe, przeznaczenie 2 mld zł na TVP i łożenie ogromnych kwot na inne inwestycje - m.in. CPK. Występ skomentował nawet Radosław Fogiel, ówczesny rzecznik PiS. Kpił, że skecz Neo-Nówki to "to dosłowny zapis wystąpienia każdego polityka PO w mediach".

Skecz jest nową wersją występu "Wigilia" z 2018 roku. To wideo ma obecnie 24 mln wyświetleń na YouTube. Z kolei "Wigilia 2022" została odtworzona 10,8 mln razy. Jak zauważa branżowy portal Wirtualne Media, wynik ten oznacza, że występ jest najchętniej oglądanym - niemuzycznym - wideo wśród polskich użytkowników YouTube w 2022 roku.

Kabaret Neo-nówkaNeo-Nówka ma coś wspólnego z PiS. A media "rozpykała" tak, że przymykają oczy

Na dalszych miejscach uplasowały się m.in. fragment programu "America's Got Talent", wideo youtubera Fritza "21 dni w dzikiej Afryce" czy stand-up Mateusza Sochy "Ile można". 

 

Rządowi dostało się też, że próbuje przekonywać Polaków, i że daje im "swoje pieniądze". - Taka jest logika ekonomiczna w tym kraju. Z jednej strony ściany bogaty wkłada do wpłatomatów, żeby z drugiej strony biedny wyciągnął z bankomatu - mówi jeden z występujących. 

Więcej o: