O "Wigilii 2022" było głośno na przełomie lipca i sierpnia. Skecz miał premierę na Festiwalu Kabaretu w Koszalinie. Wówczas komicy z Neo-Nówki w swojej politycznej satyrze uderzyli m.in. w rząd Prawa i Sprawiedliwości.
Podczas występu kabareciarze wypominają władzy m.in. "wywalenie" 70 mln zł na wybory kopertowe, przeznaczenie 2 mld zł na TVP i łożenie ogromnych kwot na inne inwestycje - m.in. CPK. Występ skomentował nawet Radosław Fogiel, ówczesny rzecznik PiS. Kpił, że skecz Neo-Nówki to "to dosłowny zapis wystąpienia każdego polityka PO w mediach".
Skecz jest nową wersją występu "Wigilia" z 2018 roku. To wideo ma obecnie 24 mln wyświetleń na YouTube. Z kolei "Wigilia 2022" została odtworzona 10,8 mln razy. Jak zauważa branżowy portal Wirtualne Media, wynik ten oznacza, że występ jest najchętniej oglądanym - niemuzycznym - wideo wśród polskich użytkowników YouTube w 2022 roku.
Na dalszych miejscach uplasowały się m.in. fragment programu "America's Got Talent", wideo youtubera Fritza "21 dni w dzikiej Afryce" czy stand-up Mateusza Sochy "Ile można".
Rządowi dostało się też, że próbuje przekonywać Polaków, i że daje im "swoje pieniądze". - Taka jest logika ekonomiczna w tym kraju. Z jednej strony ściany bogaty wkłada do wpłatomatów, żeby z drugiej strony biedny wyciągnął z bankomatu - mówi jeden z występujących.