Mierzeja Wiślana. Most Południowy nad kanałem żeglugowym będzie nosił imię zmarłego posła PiS

Most Południowy nad kanałem żeglugowym na Mierzei Wiślanej będzie nosił imię zmarłego posła PiS Jerzego Wilka. W poniedziałek premier Mateusz Morawiecki weźmie udział w uroczystości nadania imienia.

Jerzy Wilk był zwolennikiem budowy nowej drogi wodnej, która łączy Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym.

Zobacz wideo (Zbyt) długie wystąpienie Morawieckiego w Parlamencie Europejskim. Próbowano mu przerwać. "Proszę nie przeszkadzać!"

Mierzeja Wiślana. Most Południowy nazwany imieniem zmarłego posła PiS

25 października premier Mateusz Morawiecki oraz wiceministrowie infrastruktury Marek Gróbarczyk i Grzegorz Witkowski wezmą udział w uroczystości nadania imienia posła Jerzego Wilka Mostowi Południowemu na kanale żeglugowym przez Mierzeję Wiślaną.  

Polityk był zwolennikiem budowy przekopu Mierzei Wiślanej. W jego opinii inwestycja miała przynieść korzyści oraz zapewnić bezpieczeństwo w regionie. Jerzy Wilk pełnił też rolę sprawozdawcy przy pracach legislacyjnych dotyczących budowy drogi wodnej łączącej Zatokę Gdańską z Zalewem Wiślanym - podaje "Gazeta Olsztyńska".

Przekop Mierzei WiślanejPrzekop Mierzei Wiślanej. Sztuczna wyspa niemal ukończona. [ZDJĘCIA]

"Człowiek stanowczy, odpowiedzialny i wierny swoim przekonaniom. Pochodził z rodziny o silnych tradycjach patriotycznych, w której zasada "Bóg, Honor i Ojczyzna" były wyznawane przez kolejne pokolenia. W latach osiemdziesiątych ubiegłego wieku zaangażował się w budowanie struktur i działalność NSZZ "Solidarność", następnie współtworzył Komitet Obywatelski w Elblągu, był członkiem Porozumienia Centrum, a następnie Prawa i Sprawiedliwość" - tak o zmarłym pośle PiS czytamy na stronie jerzywilk.pl.

Przeczytaj więcej informacji o Mierzei Wiślanej na stronie głównej Gazeta.pl.

Przekop Mierzei Wiślanej. Trwa budowa dwóch mostów

Przekop Mierzei Wiślanej wchodzi w kolejny etap. Powstaje już nowa droga wodna - z Zatoki Gdańskiej przez Zalew Wiślany do Elbląga. Odcinek ma mieć długości blisko 25 kilometrów. Obecnie trwa wykonywanie narzutu z kamienia łamanego i układanie betonowych bloków, które ochronią konstrukcję falochronów przed niszczycielskim działaniem wezbrań sztormowych. Jak podaje Urząd Morski w Gdyni, sposób zabezpieczenia jest wyjątkowy - pierwszy raz zastosowano go w Polsce, w Europie drugi.

Choć pierwszy z mostów został już oddany do użytku, to wciąż wykańczany jest Most Północny. Te dwa mosty obrotowe będą otwierane naprzemiennie, gdy przez budowany kanał żeglugowy będą płynęły jednostki. Dzięki temu ruch z drogi krajowej 501 będzie płynny.

Potencjalnie niebezpieczne wraki w polskiej części Bałtyku znajdują się obok lub w obrębie obszarów chronionychTe wraki z Bałtyku to tykające bomby. Sześć godzin i paliwo może dotrzeć do plaż

Kolejnym elementem inwestycji jest powstająca na Zalewie Wiślanym sztuczna wyspa, której powierzchnia wynosić będzie 181 hektarów. Wyspa ma stać się rajem dla ptaków.

Więcej o: