Ulotki, reklamy, spoty. KPRM podsumowuje akcję informacyjną o epidemii. Jest też mowa o kosztach

Ponad 35,1 mln zł - taką kwotę przeznaczono do tej pory z puli pieniędzy Kancelarii Prezesa Rady Ministrów na akcję informacyjną dotyczącą koronawirusa. KPRM wylicza, że łącznie do tej pory wyemitowano m.in. ponad 10 mln spotów telewizyjnych i rozdysponowano ponad 27 mln ulotek.

Informacji o kosztach działań informacyjnych udzielił w odpowiedzi na interpelację posła Koalicji Obywatelskiej Michała Jarosa podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jarosław Wenderlich.

Jak przekazał Wenderlich, "na akcję informacyjną mającą na celu dotarcie do społeczeństwa z rzetelną i aktualną informacją na temat sytuacji związanej z epidemią przeznaczono 35 100 029,44 zł".

"W skład kosztów działań informacyjnych weszły m.in.: zakup czasu antenowego, produkcje spotów i filmów, zakup ogłoszeń prasowych, produkcja i druk materiałów informacyjnych, działania informacyjne w Internecie i mediach społecznościowych oraz działania informacyjne w Internecie za pośrednictwem Google AdWords, GDN, Facebook Ads, Twitter Ads, Youtube, Instagram i innych" - wyliczał podsekretarz stanu w KPRM.

Zobacz wideo Spór w rządzie. Jakie są warunki Porozumienia?

KPRM o wydatkach na kampanie ws. koronawirusa

Z informacji udostępnionych przez Kancelarię Prezesa Rady Ministrów wynika, że wyemitowano m.in. ponad 10 mln spotów telewizyjnych, ponad 6 tys. spotów radiowych, ponad 400 ogłoszeń w prasie, ponad 20 tys. reklam na ekranach, rozdysponowano ponad 27 mln ulotek. Odnotowano także ponad 133 mln wyświetleń reklam internetowych.

"Celem tych działań było zwiększenie wiedzy społeczeństwa na temat profilaktyki zakażeń koronawirusem typu SARS-CoV-2, postępowania w wypadku zarażenia oraz pomocy państwa dla przedsiębiorców i pracowników" - wyjaśnił Jarosław Wenderlich.

Szefem Kancelarii Prezesa Rady Ministrów jest Michał Dworczyk.

Masz pytanie o szczepienia przeciwko COVID-19? Wyślij je na adres news_gazetapl@agora.pl. My zapytamy w Twoim imieniu. We wtorek 27.04 o godzinie 8:30 gościem programu specjalnego Gazeta.pl będzie prof. Andrzej Fal, prezes Polskiego Towarzystwa Zdrowia Publicznego.

Więcej o: