KPRM ujawnia koszt promocji szczepień i informowania o COVID-19. Chodzi o spoty, plakaty i ambasadorów

23 839 534,12 zł brutto - na taką łączną kwotę Kancelaria Prezesa Rady Ministrów podpisała do 25 stycznia umowy dotyczące kampanii informacyjnej o COVID-19 i promowania szczepień. Jak wynika jednak z danych ujawnionych przez KPRM, na tym się jednak nie skończy. "Kampania informacyjna potrwa tak długo, jak długo będzie istniała potrzeba informowania społeczeństwa o szczepieniach" - wyjaśnia podsekretarz stanu w KPRM Jarosław Wenderlich.

O koszty kampanii zachęcającej do szczepień, a także o szczegóły dotyczące kontrahentów pytał na przełomie grudnia i stycznia w poselskiej interpelacji lider Nowoczesnej Adam Szłapka.

Odpowiedzi udzielił w poniedziałek podsekretarz stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów Jarosław Wenderlich, który stwierdził m.in., że kampania dotyczącego zarówno samego COVID-19, jak i szczepień "odpowiada na potrzeby informacyjne wynikające z terminów dostaw szczepionek, wobec czego prowadzona jest elastycznie".

Wenderlich wyliczał, że w ramach działań prowadzonych przez KPRM przygotowano np. stronę internetową gov.pl/szczepimysie, spoty skierowane do m.in. medyków i seniorów, animacje na temat szczepień informujące o procesie rejestracji, a także realizowano audycje sponsorowane w programach "Wstaje Dzień" w TVP Info oraz "Pytanie na Śniadanie" w TVP2. Do tego m.in. blisko 100 billboardów, pięć murali, animacje wyświetlane na 400 ekranach w 200 lokalizacjach, ulotki i plakaty.

Do kampanii #SzczepimySię przyłączyli się polscy sportowcy, którzy na swoich profilach w mediach społecznościowych promują rzetelne informacje o szczepieniach, a także zachęcają Polaków do skorzystania ze szczepionki przeciw COVID-19. To m.in.: Piotr Małachowski, Paweł Fajdek, Maria Andrejczyk, Kamila Lićwinko i Jakub Przygoński. Akcję wspierają także popularni aktorzy - Stanisław Banasiuk i Mateusz Banasiuk, którzy wystąpili w spocie zachęcającym Polaków do szczepienia. Ponadto Cezary Pazura - znany i lubiany polski aktor - został ambasadorem kampanii #SzczepimySię.

- wyliczał Jarosław Wenderlich.

KPRM: Blisko 24 mln na kampanię informacyjną

Jak dodał podsekretarz stanu, KPRM "korzysta z usług wielu firm" a "wszystkie te podmioty były wybierane zgodnie z przepisami obowiązującego prawa". Większość umów była zawierana na podstawie specjalnej "covidowej" ustawy, która umożliwia w ten sposób pominięcie stosowanych zazwyczaj w podobnych sytuacjach przepisów Prawa Zamówień Publicznych.

"Do 25 stycznia 2021 r. Kancelaria Prezesa Rady Ministrów podpisała, w ramach kampanii społecznej dotyczącej zapobiegania, przeciwdziałania i zwalczania COVID-19, w tym na temat szczepionki przeciwko COVID-19, umowy na łączną kwotę 23 839 534,12 zł brutto. Podpisane umowy zapewniają realizację kampanii do 28 lutego 2021 r." - poinformował podsekretarz stanu.

"Kampania informacyjna potrwa tak długo, jak długo będzie istniała potrzeba informowania społeczeństwa o szczepieniach, w związku z tym nie jesteśmy obecnie w stanie podać estymowanej kwoty środków przeznaczonych na działania" - dodał.

W marcu minie rok od stwierdzenia pierwszego przypadku zakażenia koronawirusem w Polsce. Jak pandemia zmieniła Wasze życie? Co straciliście, a co zyskaliście w mijającym roku? Czekamy na Wasze relacje. Na adres e-mailowy listydoredakcji@gazeta.pl możecie przesyłać zarówno pisemne wypowiedzi, jak i w formie nagrań wideo (do 20 sekund, najlepiej nagrywane w poziomie). Wasze historie zostaną wykorzystane w materiałach publikowanych w Gazeta.pl.

Zobacz wideo Okła-Drewnowicz: Większość naszego elektoratu jest za liberalizacją prawa aborcyjnego