Politycy PiS oburzeni okładką "Faktu". Nie przebierają w słowach. "Szczyt hienizmu"

Piątkowe wydanie "Faktu" ukazało się z okładką, która wywołała liczne kontrowersje. Nagłówek dotyczący pedofila, którego ułaskawił prezydent, opatrzono dużą fotografią Andrzeja Dudy. Politycy PiS dali wyraz swojemu oburzeniu w mediach społecznościowych.

W piątek 3 lipca do sklepów trafił numer dziennika "Fakt", którego nagłówek brzmi: "Trzymał córkę, bił po twarzy i wkładał jej rękę w krocze". Nad nim umieszczono duże zdjęcie prezydenta Andrzeja Dudy. Poniżej, mniejszym fontem dopisano: "Panie prezydencie, jak Pan mógł ułaskawić kogoś takiego?". Publikacja ta spotkała się z krytyką, w szczególności ze strony działaczy Zjednoczonej Prawicy.

Politycy PiS o okładce "Faktu": "Ohydna manipulacja", "polityczna desperacja"

"Dziennikarze niemieckiego szmatławca ohydnie manipulują, wiedzą bardzo dobrze, że Prezydent nie ułaskawił tego człowieka za czyn pedofilski, osoba ta odbyła PEŁNĄ karę za popełnione (ohydne) przestępstwo. Prezydent pochylił się nad prośbą OFIARY, która wybaczyła swojemu Ojcu" - napisał na Twitterze europoseł PiS Joachim Brudziński.

"Niemiecki 'Fakt' w brutalny sposób ingeruje, w wybory prezydenckie w Polsce" - skomentował poseł PiS Arkadiusz Mularczyk.

"Ta okładka przejdzie do historii. Szczyt hienizmu i polityczna desperacja niemieckiego tabloidu dla Polaków" - skomentował poseł PiS Sebastian Kaleta.

- Podła, ohydna manipulacja, która powinna być potępiona zarówno przez polityków, jak i środowisko dziennikarskie. Coś niebywałego, do czego zostaje sprowadzona polityka w Polsce. To się w głowie nie mieści - powiedziała z kolei była premier Beata Szydło w Polskim Radiu 24.

Andrzej Duda ułaskawił mężczyznę, który został skazany za gwałt na córce

Media prześcigają się w publikacji ustaleń dotyczących ułaskawienia przez prezydenta mężczyzny, który został skazany m.in. za "wielokrotne dotykanie miejsc intymnych" i "zgwałcenie małoletniego krewnego". Z ustaleń dziennikarzy wynika, że osoba ta znęcała się nad swoją córką od kiedy ta skończyła siedem lat. Ułaskawienie, na które zdecydował się Andrzej Duda, dotyczy jednak zniesienia zakazu zbliżenia się sprawcy do pokrzywdzonych. Mężczyzna odsiedział już wyroki za czyny sprzed lat. Andrzej Duda motywował swoją decyzję prośbą dorosłej już pokrzywdzonej, która miała wybaczyć swojemu ojcu.

Czy "Fakt" to niemiecka gazeta?

Politycy związani z obozem Zjednoczonej Prawicy podkreślają w komentarzach, że "Fakt" to gazeta niemiecka. Tabloid ten należy do niemiecko-szwajcarskiego wydawnictwa Ringier Axel Springer Polska, jednak jest wydawany w Warszawie i redagowany przez polskich dziennikarzy. Ringier Axel Springer Polska wydaje także takie gazety jak tygodnik "Newsweek Polska" czy miesięcznik "Forbes" i jest właścicielem takich portali jak Onet.pl czy JakDojade.pl. 

"Fakt" był wielokrotnie oskarżany o podawanie nieprawdy, a nawet tworzenie fikcyjnych materiałów. W 2004 i 2005 Stowarzyszenie Dziennikarzy Polskich przyznało "Faktowi" tytuł
Hieny Roku" za "wyróżnienie się szczególną nierzetelnością i lekceważeniem zasad etyki dziennikarskiej". 

Zobacz wideo Kamiński: Partie polityczne nie wygrają z PiS-em
Więcej o: