TVP przeprasza za pomylenie lekarzy w materiale "Wiadomości". "Niezamierzony błąd"

W materiale "Wiadomości" o zwiększeniu finansowania onkologii pomylono lekarzy. Nazwiskiem dyrektora Świętokrzyskiego Centrum Onkologii podpisano zastępcę kierownika jednej z klinik. Teraz TVP przeprasza za swój "niezamierzony błąd".

"Wiadomości" pokazały materiał dotyczący onkologii, w którym wypowiedział się rzekomo prof. dr hab. n. med. Stanisław Góźdź, dyrektor Świętokrzyskiego Centrum Onkologii w Kielcach. Jak się okazało, mężczyzna z nagrania wcale nie jest tym, za kogo go przedstawiono w TVP. Wypowiadał się bowiem dr. n. med. Mateusz Obarzanowski, zastępca kierownika kliniki urologii w Świętokrzyskim Centrum Onkologii.

Sprawa wywołała niemałe oburzenie, zwłaszcza, że rzekoma pomyłka wystąpiła w tym samym wydaniu programu, co kpiący materiał o Kindze Rusin, w którym autor materiału (mężczyzna) udawał, że mówi kobiecym głosem. 

W końcu na temat fałszywego lekarza wypowiedział się Jarosław Olechowski, szef Telewizyjnej Agencji Informacyjnej, która sprawuje pieczę nad redakcjami informacyjnymi. 

Szanowni Państwo, wskutek niezamierzonego błędu w materiale "Wiadomości" TVP wypowiedź dr Mateusza Obarzanowskiego przypisano prof. Stanisławowi Góździowi. Obu Panów za pomyłkę przepraszamy. Natomiast Widzów zapraszam dziś o 19:30 do wysłuchania wypowiedzi prof. Góździa

- napisał Olechowski. 

Zobacz wideo