PFN zleciła firmie z USA promowanie Polski za miliony. PR-owcy korzystali ze zdjęć Pragi. Czeskiej Pragi

PFN zleciła Amerykanom zadbanie o PR Polski - jednak jak ujawnił Onet, choć poszły na to spore pieniądze, efekty były mizerne. Sprawdziliśmy, że firma z USA po macoszemu traktowała dbanie o wizerunek Polski - wykorzystywała nawet zdjęcia z... czeskiej Pragi.
Zobacz wideo

Onet opublikował we wtorek materiał, w którym ujawnił, że Polska Fundacja Narodowa wydała 5,5 miliona dolarów na działania firmy PR-owej z USA White House Writers Group (WHWG), która miała promować Polskę. Problem w tym, że te działania były mało skuteczne, a profile prowadzone przez WHWG nie cieszyły się specjalnym zainteresowaniem internautów.

Gazeta.pl sprawdziła, jak Amerykanie przykładali się do działań PR-owych na rzecz Polski, i tym samym PFN. Na koncie "heartofpoland" na Instagramie można znaleźć kilkadziesiąt zdjęć z krótkimi dopiskami. Jednak kilka z nich jak na dłoni pokazuje, że działania marketingowe były traktowane "po macoszemu".

"Heartofpoland" wykorzystało np. stockowe zdjęcie narciarza, który nie ma nic wspólnego ze skokami narciarskimi. Do fotografii dołączono jednak gratulacje dla Kamila Stocha w związku ze zwycięstwem w Pucharze Świata w 2018 roku.

Na tym nie koniec. 1 kwietnia 2018 roku - i nie, nie jest to żart - zamieszczono zdjęcie z... Pragi i dopisano: "Wielkanocny wschód słońca w Polsce".

 

Innym razem wykorzystano stockowe zdjęcie ze słowackich gór, z Zuberca.

 
Więcej o:
Komentarze (160)
Polska Fundacja Narodowa zleciła Amerykanom działania PR-owe na rzecz Polski. Promowali kraj zdjęciami z Pragi
Zaloguj się
  • ks.krupinski

    Oceniono 44 razy 40

    91 obserwujących. 11 polubień zdjęcia. Pierwszy komentarz pojawia się po tym, jak o sprawie napisała Wyborcza. To Wyborczej powinni płacić za promocję tego konta na insta :D

  • jagopa

    Oceniono 27 razy 25

    A co wy chcecie za $ 5mln ? Ta PR firma należy może do jakiegoś Wojtka, który w NYC ma wypożyczalnie starych, polskich video, robi zdjęcia paszportów i tłumaczy świadectwa ukończenia szkoły podstawowej z polskiego na angielski.

  • wojnis1979

    Oceniono 27 razy 25

    Za chwilę wyjdzie kulawy i zamlaska że to hejt i fake news, chociaż sam nie ma pojęcie co to znaczy tak samo jak jego elektorat!

  • wieprzok

    Oceniono 27 razy 25

    Bo to jest, proszę Państwa, fundacja na skalę naszych możliwości. Tą fundacją zamykamy usta niedowiarkom i oczywiście nie mówimy jeszcze ostatniego słowa.
    PS. A potem się zrobi protokół zniszczenia.

  • jael53

    Oceniono 27 razy 25

    Tak... ten wielkanocny wschód słońca zrobi kolosalne wrażenie w USA, gdzie to święto (jednodniowe zresztą) jest traktowane jako impreza głównie dla dzieci. Dla przeciętnego Amerykanina widoczek jak widoczek... Dla polskich podatników wstyd, ze tak się marnotrawi ich pieniądze.

  • marymania

    Oceniono 25 razy 23

    To że faktury są na 5,5 miliona dolarów to jeszcze nie świadczy, że tyle zapłacono.
    Amerykańska firemka z tego dostała pewnie jeden procent.
    Reszta się przykleiła do łap PiSdeckim łobuzom z nadania kaczej pokraki.

  • obeznany

    Oceniono 22 razy 20

    No i co? Praga leży przecież w Warszawie a Warszawa w Polsce, która leży w Rosji.

  • przedstawiciel_gorszego_sortu

    Oceniono 19 razy 19

    Za tyle kasy można przeprowadzić taką kampanię w necie, że Polska znana by była nawet na Marsie. Za ułamek tej kwoty można zrobić super promocję kraju na całym świecie. Ale wtedy nie zarobiliby Misiewicze..

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX