W ubiegłym roku o. Tadeusz Rydzyk żalił się, że w związanych z nim organizacjach i mediach brakuje pieniędzy i muszą "myśleć od pierwszego do pierwszego". - Nikt nas nie wspiera. Każdy mówi "dobra zmiana", a zapytajcie, ile oni dali reklam do telewizji, ile dali "Naszemu Dziennikowi" i nie myślcie, że ta niby prawa strona tego rządu kocha "Nasz Dziennik", czy kocha Radio Maryja - mówił.
Tymczasem poseł PO Krzysztof Brejza ujawnił kolejne państwowe wydatki w mediach redemptorysty. W przesłanej mu przez Ministerstwo Rolnictwa odpowiedzi czytamy, że od grudnia 2015 roku do kwietnia 2019 roku resort wydał w sumie ponad 170 tys. zł na reklamy w TV Trwam. Reklamowano m.in. znak Poznaj Dobra Żywność.
Brejza pytał też Ministerstwo Infrastruktury o wydatki w organizacjach o. Rydzyka. Jednak report odpowiedział, że "system finansowo-księgowy ministerstwa nie stwarza możliwości" uzyskania takich informacji, a ponadto byłoby to "procesem czasochłonnym".
Przed tygodniem pisaliśmy, że państwowa Agencja Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w czasie rządów PiS kupowała wywiady w TV Trwam. W ciągu trzech lat przelała tak prawie 1,5 mln zł w zamian za wywiady z urzędnikami Agencji. Każda taka rozmowa kosztowała ok. 19 tys. zł.
Wywiady ukazywały się w niedzielnym programie "Wieś to też Polska". Zaczęły się ukazywać od 2016 r., a więc od czasu, gdy prezesem ARiMR stał się Daniel Obajtek (dziś prezes PKN Orlen).