15 lat Polski w UE. MSZ w ramach akcji wizerunkowej wypuszcza specjalne tiry na drogi Europy

1 maja przypada 15 rocznica wstąpienia Polski w struktury Unii Europejskiej. Z tej okazji organizowane są różne wydarzenia, koncerty i debaty, ale to nie wszystko. MSZ postanowiło wykorzystać tę datę do akcji wizerunkowej.
Zobacz wideo

Z okazji 15-lecia Polski w Unii Europejskiej w trasę po drogach całej Europy ruszają ciężarówki z hasłem "Europe is our Place" (ang. Europa to nasze miejsce) promującym korzyści z wolnego handlu dla firm transportowych i trzy podstawowe wolności europejskie - poinformowało Ministerstwo Spraw Zagranicznych

Na ciężarówkach widać zaznaczone litery "EU", jako Unię Europejską i "PL", jako Polskę. Po haśle dodano gwiazdkę. Dopisek głosi "to trade without barriers", czyli "by handlować bez barier". Zdaniem wiceministra Szymona Szynkowskiego vel Sęk, rocznica członkostwa Polski w UE to "okazja, by mówić o tym, że od UE oczekujemy poszanowania zasad wolnego handlu i konkurencyjności". 

 MSZ przedstawia swoją wizję UE

Szynkowski vel Sęk brał udział w inauguracji kampanii w Bydgoszczy. - Przy okazji tej rocznicy, chcemy nie tylko świętować, cieszyć się z tej rocznicy, z obecności w UE, ale też mówić o tym, jaka jest nasza wizja Unii Europejskiej, jakie są wyzwania przed nami, co przed nami do zrobienia w UE, żebyśmy mogli świętować 20., 30., i - mam nadzieję - 50. rocznicę naszej obecności w UE z jeszcze większymi sukcesami - mówił.

Dodał, że akcja wizerunkowa "Europe is our place" to jeden z elementów świętowania. - Europa to nasze miejsce od zawsze. W UE jesteśmy od 15 lat wprawdzie tylko, ale to w Europie od ponad 1000 lat Polacy zakładają rodziny, mieszkają, rozwijają się, uzyskują sukcesy, mierzą się z wyzwaniami. Tutaj jesteśmy się zakotwiczeni historycznie od lat - stwierdził wiceminister. Jego zdaniem, jeśli Europa ma być naszym miejscem, to musi być Unią równych szans, musi sprzyjać wolnej konkurencji, bez ograniczania części rynku i interesu i ze sprawiedliwymi zasadami.

Więcej o: