KPRM chce reklamować "piątkę Kaczyńskiego". Warunek: gazeta nie może "deprecjonować zamawiającego"

Kancelaria premiera planuje zainwestować w kampanię promującą "piątkę Kaczyńskiego" - nowe propozycje programowe mają być reklamowane w dużych dziennikach. Tytuły będą jednak musiały spełnić pewne warunki.
Zobacz wideo

Ogłoszenie pojawiło się 22 marca w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii Premiera Rady Ministrów. Jak wynika z opisu zamówienia, KPRM chce zainwestować w powierzchnię reklamową w dwóch dziennikach ogólnopolskich o miesięcznej sprzedaży powyżej 100 tys. egzemplarzy (ten warunek spełniają wszystkie dzienniki, nawet te z niewielkim nakładem). "Selekcja tytułów oparta będzie na danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy (ZKDP) za miesiąc styczeń 2019 r. w formie oświadczenia wykonawcy" - czytamy w ogłoszeniu. Według portalu Wirtualne Media, reklamy mają dotyczyć "piątki Kaczyńskiego".

Kampania ma polegać na emisji "do 5 reklam" na całej stronie w każdym tytule. Reklama ma być publikowana w dniach z najwyższą sprzedażą. W ogłoszeniu znajduje się także szereg zastrzeżeń dotyczących tego, co danego dnia może pojawić się w dzienniku. Od wykonawcy zlecenia wymaga się "zagwarantowania, że w dniu publikacji w wybranych tytułach, na stronach sąsiadujących z wykupioną powierzchnią reklamową, nie będą publikowane treści o charakterze sensacyjnym/deprecjonującym zamawiającego, lub o tematyce zawartej w reklamach zamawiającego".

"Piątka Kaczyńskiego"

W lutym Jarosław Kaczyński przedstawił pięć nowych propozycji programowych. W "piątce Kaczyńskiego" znalazły się: rozszerzenie programu Rodzina 500 Plus na pierwsze dziecko, jednorazowy dodatek dla emerytów w wysokości 1100 złotych, zerowy PIT dla osób do 26. roku życia, obniżenie kosztów pracy i przywrócenie komunikacji autobusowej do najmniejszych miejscowości Polski.

Więcej o: