W sobotę działacze PiS z Radomska zorganizowali konferencję przed powiatowym szpitalem. Jak informuje pulsradomska.pl, kandydaci PiS do rady miasta i powiatu w wyborach samorządowych 2018 ogłosili, że woda w placówce skażona jest bakteriami coli. Następnie weszli na OIOM i przekazali pacjentom baniaki z czystą wodą.
Radomski oddział Prawa i Sprawiedliwości powołał się na komunikat Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Radomsku, który w piątek poinformował o bakteriach coli w urządzeniu wodociągowym, które zaopatruje miasto w wodę.
Szpital ma jednak osobne, niezależne od miejskiej sieci ujęcie wody, w którym skażenia nie ma. Działacze PiS weszli na teren placówki bez zgody dyrekcji i bez ochronnej odzieży, która na Oddziale Intensywnej terapii jest wymagana.
Szpital Powiatowy w Radomsku dementuje nieprawdziwe informacje odnośnie złej jakości wody i istniejącego zagrożenia dla pacjentów (…) Szpital posiada własne niezależne od sieci miejskiej, ujęcie wody podlegające systematycznej kontroli. Woda, z której korzystają pacjenci i personel szpitala jest czysta, nie ma zagrożenia bakteriologicznego
-czytamy w oświadczeniu szpitala.
Wicestarosta powiatu radomszczańskiego Robert Zakrzewski powiedział, że wśród działaczy PiS, którzy wzięli udział w akcji, były osoby, które zasiadały w komisji kontrolującej szpital. Wiedzieli więc, że placówka ma osobne ujęcie wody.
Zdaniem dyrekcji szpitala i zarządu powiatu akcja PiS była elementem kampanii wyborczej.
- Apeluję do wszystkich komitetów wyborczych, aby nie prowadziły swoich działań w takich miejscach jak szpital. Pacjenci byli bardzo zaskoczeni i zdenerwowani wizytą kandydatów. Taka sytuacja jest niedopuszczalna - powiedział Zakrzewski, cytowany przez portal pulsradomska.pl.
Przedstawiciele szpitala zabezpieczyli nagranie z monitoringu, na którym widać wtargnięcie działaczy PiS na OIOM. Wedle informacji dziennikarzy portalu, dyrekcja rozważa zwrócenie się do organów ścigania, a także zapowiada konsekwencje wobec pracowników szpitala, którzy wpuścili działaczy PiS na oddział.