Gowin krytykuje Onet za taśmy Morawieckiego. A kto wcześniej publikował nagrania? M.in. TVP

Jarosław Gowin sugeruje, że w portalu Onet.pl pracują politycy, a nie dziennikarze. Przypomniano mu, że wcześniej fragmenty nagrań publikowały m.in. TVP Info czy TV Republika.

"Nie byłoby bardziej transparentnie, gdyby Onet wystawił swoją listę do Sejmu? Wszystko byłoby jasne. Ale i tak jest" - napisał wicepremier Jarosław Gowin, przyłączając się tym samym do tych polityków PiS, którzy po publikacji taśmy Mateusza Morawieckiego zaatakowali dziennikarzy Onetu.

Premier Morawiecki i rzeczniczka PiS Beata Mazurek twierdzili wcześniej, że publikacja ma związek z tym, że Onet to "niemieckie medium". Gowin stwierdził jednak, że portal w ten sposób angażuje się w politykę.

Na wpis wicepremiera odpowiedział Jacek Nizinkiewicz z "Rzeczpospolitej". Przypomniał chronologię wydarzeń związanych z aferą taśmową. W 2014 roku pierwsze taśmy opublikowała redakcja "Wprost", rok później kolejne taśmy pokazało "Do Rzeczy", a TV Republika przedrukowało standardy z rozmów. Z kolei przed rokiem kolejne nagrania pokazało TVP Info.

"Czy też powinni wystawić listy do Sejmu, czy pani Mazurek włamała się Pan Ministrowi na konto?" - zapytał Nizinkiewicz.

Więcej o: