Posłanka PO Izabela Leszczyna na początku marca tego roku zapytała Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego o zlecenia, jakie resort składał spółkom Apella S.A. i Fratria sp. z.o.o. (wydawca m.in. tygodnika "Sieci", wcześniej "wSieci") w latach 2016-2017.
Odpowiedź nadeszła dopiero w lipcu, a jej treść Leszczyna upubliczniła na Twitterze, można ją znaleźć też na stronach Sejmu. Na pytania posłanki odpowiedział sam wicepremier oraz szef MKiDN Piotr Gliński, który wskazał, że jego resort nie zlecał nic firmom Apella i Fratria.
Jak przyznał Piotr Gliński, robiły to za to instytucje podległe lub nadzorowane przez ministerstwo. Razem było osiem takich zleceń. Można znaleźć tam np. informację, że w 2016 roku ponad 62 tys. złotych wydało Narodowe Centrum Kultury na opracowanie sekcji poświęconej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości do miesięcznika " wSieci historii".
Najciekawsze zlecenie pochodzi jednak z 2017 roku. Muzeum II Wojny Światowej zapłaciło tygodnikowi "W Sieci" (obecnie "Sieci") ponad 25 tys. złotych za wywiad sponsorowany z dyrektorem muzeum dr Karolem Nawrockim , w związku z rocznicą wybuchu II wojny światowej oraz otwarciem wystawy czasowej „Westerplatte w 7 odsłonach”.
Dyrektor Muzeum II WŚ Karol Nawrocki zasłynął, co opisywaliśmy szeroko na łamach Gazeta.pl, propozycją odkupienia od Gdańska terenów Westerplatte. Proponował za to 2 miliony złotych.