"wSieci" musiało zmienić nazwę po wyroku sądu. Tygodnik ma już nową

Już nie "wSieci", ale "Sieci prawdy" albo po prostu "Sieci" - tak teraz nazywa się tygodnik braci Karnowskich.

Zmiana tytułu z "wSieci" na "Sieci prawdy" to skutek wyroku Sądu Apelacyjnego. Zgodnie z nim od 1 sierpnia 2017 r. wydająca tygodnik spółka Fratria nie może już używać tytułu "wSieci". Karnowscy mają też opublikować przeprosiny w "Gazecie Wyborczej" i zapłacić 25 tys. zł na rzecz Stowarzyszenia im. Janusza Korczaka. 

"wSieci" musiało zniknąć

Dlaczego sąd zakazał nazwy "wSieci"? Według spółki Gremi Media, która wydaje m.in. "Rzeczpospolitą", była zbyt podobna do "W sieci opinii" - pod taką nazwą funkcjonuje sekcja na portalu rp.pl. 

Michał Karnowski określił wyrok jako "zemstę kasty". "Trudno ten nagły zwrot akcji i obrażającą rozum argumentację odczytywać inaczej, jak odwet świata sędziowskiego za uczciwe i bezkompromisowe opisywanie patologii w środowisku prawniczym" - pisał na stronie wPolityce.pl.

Budząca kontrowersje reklama

Co znajdziemy w nowych "Sieciach"? M.in. wywiad z ministrem sprawiedliwości Zbigniewem Ziobrą o wecie prezydenta Andrzeja Dudy dla dwóch ustaw o sądownictwie. Jest też dodatek "Lech Kaczyński - odnowiciel powstańczej pamięci", wydany z okazji 73. rocznicy Powstania Warszawskiego. Najgłośniej zrobiło się jednak o reklamie Polskiej Grupy Energetycznej (PGE) z powstańcem na tle płonącego miasta. Wzbudziła ona kontrowersje w przeddzień rocznicy Powstania Warszawskiego. Więcej dowiesz się z TEGO tekstu >>> 

Właścicielem większości udziałów w Polskiej Grupie Energetycznej jest Skarb Państwa. Inne państwowe spółki także zamieściły w tygodniku Karnowskich swoje reklamy nawiązujące do historii powstania. Te jednak nie wzbudziły kontrowersji.

Wielowieyska czyta wywiad z Ziobro i prawie ''umiera ze śmiechu''