Bronił krzyża, zagrał w "Smoleńsku". "Newsweek": Dostał posadę w rządowej agencji

Mariusz Bulski to aktor związany ze środowiskiem obrońców krzyża. Jest też konsultantem w szkole chińskiego i założycielem firmy Polskie Bombki. A od marca, jak podał "Newsweek", również doradcą zarządu w Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych.

Aktor i przedsiębiorca Mariusz Bulski jest szerzej znany jako zaciekły obrońca krzyża, który pojawił się w filmie "Solidarni 2010". W marcu tego roku zaczął pracę jako doradca zarządu w podległej ministrowi rozwoju Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych. Sprawę opisał "Newsweek", a informację potwierdził Łódzki Urząd Wojewódzki.

Bulski w 2003 r. skończył krakowską Państwową Wyższą Szkołę Teatralną. Na ekranie nie pojawiał się potem zbyt często. Jak mówił, przez swoje poglądy stał się ofiarą ostracyzmu w środowisku. Wystąpił gościnnie w kilku popularnych serialach, takich jak "Klan", "Samo życie", "M jak miłość" czy "Plebania", ale nie doczekał się żadnej poważniejszej roli. W tym roku wystąpił "Smoleńsku", gdzie zagrał samego siebie.

Bulski jest bowiem mocno zaangażowany w walkę o upamiętnienie ofiar katastrofy. Po 10 kwietnia 2010 r. często można było go spotkać pod Pałacem Prezydenckim. Próbował nawet zdemontować tam barierki...

 

- Ja też w jakimś sensie rozbiłem się tym samolotem, w tej glinie smoleńskiej. Czuję się strażnikiem pamięci, spadkobiercą ludzi, którzy tam zginęli. Uruchomiła się we mnie inna wrażliwość. Szukam rdzenia mojej polskości - czytał dziennikarzowi swoje notatki. Bulski jest jednym z członków-założycieli Społecznego Komitetu Budowy Pomnika Ofiar Tragedii Narodowej pod Smoleńskiem. W filmie "Solidarni 2010" mówił zaś o tym, że była ona efektem rosyjskiego spisku.

Bulski działa nie tylko w zawodzie aktora. Od 2010 r. jest konsultantem i rekruterem w szkole języka chińskiego. W 2013 r. założył firmę Polskie Bombki. Czy to doświadczenie pomogło mu zdobyć posadę w PAIiIZ? Jak głosi statut spółki, celem jej działania jest "promocja Polski i regionów Polski w świecie, ze szczególnym uwzględnieniem promocji polskiej gospodarki, towarów, firm i marek oraz napływu bezpośrednich inwestycji zagranicznych do Polski".