Poseł zmusił Kancelarię Premiera do ujawnienia wykazu umów. Na co poszło 30 mln zł?

• KPRM opublikowała zestawienie umów zawartych w I połowie 2016 roku
• W sumie w tym czasie wydano na umowy prawie 30 mln zł
• Wśród wydatków są m.in. promocja programu 500 + i strefa kibica

Ile i na co wydaje kancelaria Beaty Szydło? KPRM z własnej woli nie publikuje na swoich stronach internetowych wykazu zawartych umów. Jednak te informacje są jawne i szefowa kancelarii Beata Kempa musiała udostępnić je w odpowiedzi na interpelację posła Kukiz'15 Tomasza Jaskóły.

Co znajduje się w zestawieniu za pierwsze sześć miesięcy tego roku? Oto kilka wybranych pozycji. Kliknij tutaj>>>, żeby zobaczyć całą listę. 

Wydatki KPRMWydatki KPRM Gazeta.pl

W sumie przez pierwsze pół roku KPRM zawarła umowy na kwotę 29 178 856 zł. W tym samym okresie 2015 roku kancelaria premier Ewy Kopacz wydała 47 917 038 zł (w tej kwocie zaznało się jednak wydania podręcznika edukacji wczesnoszkolnej za 15,5 mln zł). 

Największe umowy kancelarii to wydatki administracyjne, zarządzanie nieruchomościami i inne usługi (ok. 15 mln zł) oraz transport (3,4 mln zł). Jednym z największych jednostkowych wydatków była też dotacja na pomoc  osobom polskiego pochodzenia, mieszkającym w zagrożonych terenach na Ukrainie (3,6 mln zł). 

Co znajduje się w mniejszych wydatkach? 

KPRM zawarła umowę na stworzenie strony internetowej beataszydło.gov.pl - kosztowało to 27 798 zł. Z kolei promowanie rządowego programu "Rodzina 500+", w tym przygotowanie i produkcja materiałów do emisji w telewizji, radiu i internecie, kosztowała 200 000 zł. Kancelaria wydała też 17 000 zł na przygotowanie i realizację filmu o Żołnierzch Wyklętych.

130 000 zł wydano na usługi restauracyjno-cateringowe w  siedzibie KPRM, obsługiwane przez firmę Belvedere-Cafe Łazienki Królewskie. Poprzedni rząd wydał na ten sam cel 190 000 zł.

Kancelaria Szydło wyda za to więcej na sługi iluminacji frontu budynku KPRM - niemal 80 tys. zł, w porównaniu do 32 tys. wydanych w 2015 roku.

Organizacja mini strefy kibica z okazji meczu Polska-Ukraina w ramach Europy 2016 kosztowała 104 550 zł. Zawarto też umowę na prawie 30 000 zł na zakup tysiąca filiżanek od Fabryki Porcelany "Ćmielów i Chodzież".

Zestawienie umów zawartych w 2015 i pierwszej połowie 2016 roku znajdziesz tutaj>>>