Owca Janina, czyli jedna z kluczowych bohaterek kampanii promocyjnej Krakowa (woj. małopolskie), pojawiła się również na konferencji prasowej. Jak wyjaśniła rzeczniczka prasowa prezydenta miasta i dyrektor wydziału komunikacji społecznej Monika Chylaszek, magistratowi zależało, aby zwierzę było obecne również podczas spotkania z mediami.
Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Dokładnie 17 maja br. podpisano umowę na udział owcy w konferencji prasowej pod Wawelem. Następnego dnia obok pomnika smoka wawelskiego wiceprezydent Krakowa Andrzej Kulig wziął udział w spotkaniu z mediami. Wraz z nim pojawiła się rzeczniczka prasowa Monika Chylaszek oraz owca Janina. Okazuje się, że udział zwierzęcia w spotkaniu kosztował miasto dokładnie 6150 złotych. Potwierdza to wykaz umów zawartych przez krakowski magistrat w tym roku. Władze Krakowa nie skomentowały kosztów, jakie miasto poniosło w związku z wynajęciem zwierzęcia na konferencję prasową.
Krakowski magistrat zapewnił, że obecność owcy podczas kampanii promocyjnej na każdym etapie była niezbędna. Zwierzę jest również przeszkolone do udziału w filmach czy planach zdjęciowych, ma też zapewnioną wykwalifikowaną opiekę.
- Owca jest jedną z głównych bohaterek tegorocznej kampanii promocyjnej Krakowa, występuje w spocie promocyjnym. Świętujemy jubileusz smoka wawelskiego, w tym roku mija 50 lat, odkąd jego rzeźba stoi pod Wawelem. Zależało nam na tym, by ta sama owca z filmików pojawiła się również na konferencji prasowej - przekazała w rozmowie z Polsat News Monika Chylaszek. Kolejny raz będzie można spotkać owcę podczas smoczych urodzin w Krakowie, które odbędą się 14 sierpnia na krakowskich błoniach. Spot promocyjny pojawił się na kanale YouTube miasta.