To już czwarty rok modernizacji trasy kolejowej Kraków - Zakopane, nie licząc wcześniejszych prac remontowych na tej linii - podaje portal rynekkolejowy.pl.
Poza feriami i sezonem wakacyjnym na tej trasie funkcjonuje komunikacja zastępcza. W wakacje na tory wracają pociągi, ale trasa przejazdu jest dłuższa niż zwykle, a dodatkowo na jednotorowej linii przewidywane są dalsze prace.
Więcej najnowszych treści przeczytasz na stronie głównej Gazeta.pl.
Tego lata modernizacji zostanie poddana stacja w Zakopanem. - Ze względu na intensywne prace modernizacyjne na linii kolejowej Kraków – Zakopane, które objęły remont torowiska na stacji Zakopane, od 25 czerwca pociągi będą kończyć i rozpoczynać trasę na stacji tymczasowej, przy peronach oddalonych od dworca o około 2 kilometry - powiedziała w rozmowie z "Rynkiem Kolejowym" Katarzyna Grzduk z biura prasowego PKP Intercity.
"Linię Kraków - Zakopane PKP remontuje w taki sposób, że od kilku lat pociągi jeżdżą wyłącznie w ferie i wakacje. Ale w te wakacje pociągi dotrą do tymczasowego punktu 2 km przed stacją Zakopane. Nie da się wykonać prac w Zakopanem podczas wielomiesięcznych przerw w ruchu" - pisze na Twitterze miesięcznik "Z biegiem szyn".
"Latem pociągi 'do Zakopanego' wcale tam nie dojadą, tylko do stacji tymczasowej Spyrkówka 2 km dalej od centrum. Aż się przypomina tekst z Misia: Twoje serce przypomina - piechotą zdrowiej!" - pisze z kolei dziennikarz Jakub Madrjas.
Z nowego miejsca postoju pociągów w kurorcie do centrum Krupówek są trzy kilometry. Wiadomo, że na tak krótkim odcinku nie zostanie uruchomiona komunikacja zastępcza. Prawdopodobnie turyści będą musieli skorzystać na przykład z autobusów miejskich.