Wpadka TVP. "Wiadomości" poinformowały widzów o "ukraińskim barbarzyństwie". Przeprosiły

Widzowie oglądający poniedziałkowe "Wiadomości" Telewizji Polskiej, główny program informacyjny TVP1, zobaczyli belkę z napisem "debata o ukraińskim barbarzyństwie". Materiał dotyczył oczywiście inwazji Rosji na Ukrainę. Prowadząca program Ewa Lewandowska przeprosiła za wpadkę. Sprostowanie pojawiło się również na Twitterze.

Zamiast "debata o rosyjskim barbarzyństwie", "debata o ukraińskim barbarzyństwie". Taki błąd popełniła TVP podczas poniedziałkowego wydania głównych "Wiadomości". Nie wiadomo, czy stacja podejmie jakieś kroki wobec pracowników odpowiedzialnych za wydanie.

Zobacz wideo Starcie dziennikarza TVP z Tuskiem na konferencji. "Satysfakcjonuje mnie postępująca irytacja pańskich szefów politycznych"

"Wiadomości" TVP. Błąd na belce informacyjnej: "Debata o ukraińskim barbarzyństwie"

Belka informacyjna, która uzupełniała materiał o inwazji Rosji na Ukrainę, brzmiała: "Debata o ukraińskim barbarzyństwie". Prowadząca program Edyta Lewandowska przerwała na chwilę, by sprostować wpadkę: - A teraz muszę państwa przeprosić za błąd na belce informacyjnej, która pojawiła się w czasie tego programu. Użyliśmy przymiotnika ukraiński, podczas gdy chodziło nam oczywiście o rosyjskie barbarzyństwo.

Manewry wojskowe w pobliżu granicy białorusko-ukraińskiejRosja i Białoruś przygotowują się do ćwiczeń. Są zdjęcia satelitarne

Po reakcji widzów sprostowanie pojawiło się również na Twitterze Wiadomości TVP. "Szanowni Państwo, przepraszamy za błędną belkę informacyjną opublikowaną w dzisiejszym wydaniu "Wiadomości" TVP. Oczywiście chodziło nam o ROSYJSKIE barbarzyństwo popełnione na Ukrainie" - czytamy.

Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl.

Choć szef "Wiadomości"Jarosław Olechowski podał ten wpis dalej, to nie skomentował wpadki.

KRRiT prowadzi postępowanie ws. ukarania "Wiadomości" TVP. Chodzi o Sylwestra Marzeń

Na początku kwietnia informowaliśmy o postępowaniu przeciwko "Wiadomościom" TVP, które toczy się w Krajowej Radzie Radiofonii i Telewizji. Oglądając "Wiadomości" TVP 29 i 31 grudnia 2021 roku nie można było dowiedzieć się wiele o wydarzeniach w Polsce i na świecie - choć to w założeniach program informacyjny. Czas antenowy wykorzystano jednak na promocję Sylwestra Marzeń "Dwójki" w Zakopanem.

Uchodźcy z Ukrainy na Dworcu Głównym w KrakowieUNICEF: Już dwie trzecie ukraińskich dzieci musiało opuścić swoje domy

Autorzy skargi do KRRiT argumentowali, że "trwający 18 minut (ponad połowę całego programu) blok materiałów poświęconych audycji, która będzie emitowana na innej antenie tego nadawcy, w istocie był przekazem handlowym dotyczącym produktu", jakim jest program z transmisją Sylwestra Marzeń. 

Jak twierdzili skarżący, "forma materiałów (zabiegi montażowe) właściwa była materiałom reklamowym, a nie informacyjnym", a celem było "budowanie emocji i zachęcanie do obejrzenia programu". Tymczasem "do tej promocji wykorzystano środki właściwe dla relacjonowania najważniejszych wydarzeń politycznych i społecznych". TVP grozi kara pieniężna.

Pomóż Ukrainie, przyłącz się do zbiórki. Pieniądze wpłacisz na stronie pcpm.org.pl/ukraina

Więcej o: