Niedziele handlowe 2022. Czy 23 stycznia sklepy będą otwarte?

Od przyszłego miesiąca czekają nas duże zmiany w związku z handlem w niedzielę, a zmiany w prawie dadzą się we znaki osobom, które lubią zostawiać zakupy na ostatni dzień tygodnia. Czy niedziela 23 stycznia jest handlowa?

W 2022 roku wypada tylko siedem niedziel handlowych. Zgodnie z nowelizacją ustawy od 1 lutego zaostrzone zostaną dotychczasowe restrykcje, co utrudni handel sieciom, które zdecydowały się wprowadzić usługi pocztowe.

Zobacz wideo Ten laptop przetrwał starcie z Cyberpunkiem 2077. Victus by HP 16 zaskakuje wydajnością [TOPtech]

Niedziela handlowa 2022 - czy 23 stycznia zrobimy zakupy?

23 stycznia jest niedzielą niehandlową. Najbliższa niedziela bez zakazu handlu wypada jednak już niebawem, bo 30 stycznia. Kolejne niedziele handlowe wyznaczone zostały w dniach:

  • 10 kwietnia 2022 r.,
  • 24 kwietnia 2022 r.,
  • 26 czerwca 2022 r.,
  • 28 sierpnia 2022 r.,
  • 11 grudnia 2022 r.,
  • 18 grudnia 2022 r.

23 stycznia zamknięte będą więc centra i galerie handlowe, a także duże sklepy - o ile nie wprowadziły usług pocztowych. Zakaz handlu w niedzielę nie oznacza jednak, że tego dnia zupełnie nie da się zrobić zakupów. Najważniejsze produkty znajdziemy w sklepach, których nie obowiązuje ustawa dotycząca zakazu handlu. Są to: 

  • stacje benzynowe,
  • cukiernie,
  • kawiarnie,
  • kwiaciarnie,
  • apteki,
  • sklepy prowadzone przez właścicieli,
  • sklepy przy dworcach lub portach lotniczych,
  • sklepy pełniące usługi pocztowe.

Przeczytaj więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl.

Spacer z golden retrieverami podczas 29. finału WOŚP.Co dobrego zdarzyło się w 2021 roku? Przypominamy same pozytywne wydarzenia

Niedziele handlowe w 2022 roku - zmiany od lutego

Od 1 lutego wszystkie sklepy, które do tej pory omijały przepisy związane z handlem w niedzielę, prawdopodobnie będą musiały zamknąć swoje placówki w niedziele z zakazem handlu. Przepisy zaczną zakładać, że status placówki pocztowej dotyczyć będzie tylko sklepów, których właściciel udowodni, że minimum 40 proc. jego przychodów stanowią usługi pocztowe. Dla dużych sieci granica ta będzie nieosiągalna. 

Do tej pory z możliwości handlu w sklepach pełniących usługi pocztowe korzystały takie marki, jak Lidl, Biedronka, Kaufland, Auchan, Carrefour czy Leroy Merlin.

pralnia - zdjęcie ilustracyjneNoclegownia zwróci pralki i proszek. Bo nie pozwolono poświęcić pralni

Więcej o: