Złoto dla kampanii "Bez LGBT+ nie ma Polski" w konkursie IAB Mixx Awards. Współtworzyła ją Gazeta.pl

Kampania "Bez LGBT+ nie ma Polski" zdobyła złoto w konkursie IAB Mixx Awards w kategorii Public Service/CSR. To kampania zrealizowana m.in. przez Gazeta.pl i stowarzyszenie "Miłość Nie Wyklucza". Pomysłodawczynią była agencja MullenLowe.

Akcję "Nie ma Polski bez LGBT" zainicjowała agencja MullenLowe Warsaw, merytorycznie patronuje jej Stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza, w akcję wraz z Gazeta.pl włączyły się "Gazeta Wyborcza",  Wyborcza.pl oraz TOK FM.

W tegorocznej edycji konkursu IAB Mixx Awards wpłynęło ponad 230 zgłoszeń. To rekordowa liczba w historii polskiej edycji na najlepsze kampanie reklamowe z wykorzystaniem digitalu. Lista wszystkich tegorocznych zwycięzców jest dostępna na stronie konkursu.

Zgłoszone kampanie oceniało jury składające się z blisko pięćdziesięciu ekspertów marketingu pod przewodnictwem Dariusza Maciołka, CMO, BNP Paribas (przewodniczący), Agnieszki Parfienowicz, Partner, Digital, Mindshare (wiceprzewodnicząca) i Macieja Kossowskiego, Dyrektora Zarządzającego, mediaPPG (wiceprzewodniczący).

"Bez LGBT+ nie ma Polski"

Gazeta.pl od lat rzetelnie informuje o sytuacji osób LGBT+ nie tylko w naszym kraju. Równość zajmuje ważne miejsce w naszych deklaracjach redakcyjnych i w codziennej pracy. Za nasze działania otrzymaliśmy nagrodę INMA Global Media Award, największe międzynarodowe wyróżnienie dla mediów.

Dlatego oprócz symbolicznych gestów proponujemy Czytelniczkom i Czytelnikom nie tylko wiele tekstów o sytuacji osób LGBT+, lecz także zrelacjonowaliśmy Paradę Równości, tak jak powinno się to robić z tak ważnymi wydarzeniami. Mamy nadzieję, że będzie to kiedyś ogólnomediowy standard.

Wsparcie społeczności LGBT+ możesz okazać między innymi poprzez:

  • dzielenie się wiedzą i swoją postawą ze znajomymi,
  • uczestniczenie w Paradach Równości i innych wydarzeniach wspierających osoby nieheteronormatywne,
  • wejście na stronę bezlgbtplusniemapolski.pl, przygotowanie swojego posta bez liter "L", "G", "B", "T" i podzielenie się nim w mediach społecznościowych. Może skłoni to kogoś do refleksji?

Pamiętaj, że Twój głos i Twoje wsparcie mogę sprawić, że osoby nieheteronormatywne poczują się silniejsze!

Kampania "Bez LGBT+ nie ma Polski" otrzymała też nagrodę Kreatura 2021 w kategorii Kampania Społeczna/CSR. Akcja została również doceniona przez jury konkursu Innovation 2021, w którym zdobyła dwie brązowe statuetki - w kategoriach Innowacje w mediach i Innowacje w komunikacji.

Wyróżnienie dla projektu Gazeta.pl "Historia bez Polki"

W konkursie IAB Mixx Awards wyróżnienie zdobył również inny projekt Gazeta.pl - "Historia bez Polki". To wydawnictwo, które jest kompilacją treści o kobietach pochodzących z podręczników historii dla szkół podstawowych. Projekt powstał po to, by wywołać poważną dyskusję o kształcie polskiej edukacji.

Więcej o: