Kampania "Jestem kobietą" została stworzona przez agencję 180heartbeats + Jung v Matt dla marki Yes. Tematem przewodnim spotu jest niezależność, różnorodność i odwaga kobiet. Bohaterkami kampanii są: bizneswoman, mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska; wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki nowotworów piersi; Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat oraz Bogna Golec - modelka plus size. W spocie sponsorskim dodatkowo wystąpiła Nona Mosa - osoba o płynnej płci, która będzie twarzą marki w marcu 2022 roku.
Więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl.
W spocie widać m.in. scenę, w której Aleksandra Żebrowska karmi dziecko w muzeum czy pocałunek wioślarki Katarzyny Zillmann ze swoją dziewczyną. Polska wioślarka i medalistka olimpijska niedawno przyznała, że decyzja o coming oucie była dla niej najbardziej przełomową chwilą życiu i ma nadzieję, że pomoże to walczyć z hejtem wymierzonym w osoby LGBT. - Już wcześniej w różnych wywiadach wspominałam o swojej dziewczynie, ale najwyraźniej nie było to puszczane po montażu - mówiła sportsmenka po wygraniu medalu w Tokio.
Jak podają wirtualnemedia.pl, nieoficjalnie wiadomo, że TVP sprzeciwiła się ujęciom Aleksandry Żebrowskiej oraz Aleksandry Wiederek-Barańskiej, która poddała się mastektomii. Telewizja Polska miała zgodzić się pokazywanie tych ujęć tylko po godz. 20. Później TVP nie zaakceptowała jeszcze sceny z pocałunkiem Katarzyny Zillmann i jej partnerki o żadnej porze.
Jak pisze magazyn "Press", spoty w wersji 15- i 30-sekundowej pojawią się na kanałach TVN i Polsat od połowy listopada. Telewizja Polska więc jako jedyna stacja odmówiła emisji spotów Yes.
- TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości (kobieta karmiąca piersią oraz kobieta po mastektomii - przyp. red.). Z tym że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej - o żadnej porze - powiedział w rozmowie z "Press" chief executive officer & partner 180heartbeats + JvM, Marcin Gaworski.
TVP na razie odmawia komentarza w sprawie odmowy emisji kampanii Yes. Jeśli Telewizja Polska udzieli wypowiedzi, to artykuł zostanie zaktualizowany.
Kampania jest realizowana w internecie, social mediach i na platformach VOD. Powstała także sesja fotograficzna autorstwa Gosi Turczyńskiej, której zdjęcia zostaną wykorzystane w digitalu, prasie i salonach Yes. Kampania będzie realizowana w Polsce i Czechach.