TVP odmawia publikacji spotu, marka tłumaczy: było żądanie usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną

Kampania biżuterii marki Yes pod tytułem "Jestem kobietą" pojawia się już w telewizji i mediach społecznościowych - ale nie zobaczą jej wszyscy widzowie. Spot nie pojawi się w Telewizji Polskiej, która odmówiła emisji, rzekomo powołując się na wrażliwość swoich odbiorców. O czym jest wspomniany spot?

Kampania "Jestem kobietą" została stworzona przez agencję 180heartbeats + Jung v Matt dla marki Yes. Tematem przewodnim spotu jest niezależność, różnorodność i odwaga kobiet. Bohaterkami kampanii są: bizneswoman, mama trójki dzieci Aleksandra Żebrowska; wioślarka i wicemistrzyni olimpijska Katarzyna Zillmann i jej dziewczyna Julia Walczak; Aleksandra Wiederek-Barańska, która od ponad pięciu lat zachęca do badań i profilaktyki nowotworów piersi; Christina Flagmeier, która została modelką w wieku 74 lat oraz Bogna Golec - modelka plus size. W spocie sponsorskim dodatkowo wystąpiła Nona Mosa - osoba o płynnej płci, która będzie twarzą marki w marcu 2022 roku.

Więcej podobnych informacji na stronie głównej Gazeta.pl.

Zobacz wideo Skąd nagła ofensywa antyludzkich projektów Kai Godek? Pytamy posłankę Monikę Rosę

TVP odmawia emisji spotu kampanii Yes. "TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną"

W spocie widać m.in. scenę, w której Aleksandra Żebrowska karmi dziecko w muzeum czy pocałunek wioślarki Katarzyny Zillmann ze swoją dziewczyną. Polska wioślarka i medalistka olimpijska niedawno przyznała, że decyzja o coming oucie była dla niej najbardziej przełomową chwilą życiu i ma nadzieję, że pomoże to walczyć z hejtem wymierzonym w osoby LGBT. - Już wcześniej w różnych wywiadach wspominałam o swojej dziewczynie, ale najwyraźniej nie było to puszczane po montażu - mówiła sportsmenka po wygraniu medalu w Tokio. 

 

Jak podają wirtualnemedia.pl, nieoficjalnie wiadomo, że TVP sprzeciwiła się ujęciom Aleksandry Żebrowskiej oraz Aleksandry Wiederek-Barańskiej, która poddała się mastektomii. Telewizja Polska miała zgodzić się pokazywanie tych ujęć tylko po godz. 20. Później TVP nie zaakceptowała jeszcze sceny z pocałunkiem Katarzyny Zillmann i jej partnerki o żadnej porze.

Jak pisze magazyn "Press", spoty w wersji 15- i 30-sekundowej pojawią się na kanałach TVN i Polsat od połowy listopada. Telewizja Polska więc jako jedyna stacja odmówiła emisji spotów Yes. 

- TVP zażądała usunięcia ujęć z parą nieheteronormatywną, a także nagości (kobieta karmiąca piersią oraz kobieta po mastektomii - przyp. red.). Z tym że te tak zwane nagości TVP mogła ewentualnie tolerować po godz. 20, jednak pary nieheteronormatywnej - o żadnej porze - powiedział w rozmowie z "Press" chief executive officer & partner 180heartbeats + JvM, Marcin Gaworski.

TVP na razie odmawia komentarza w sprawie odmowy emisji kampanii Yes. Jeśli Telewizja Polska udzieli wypowiedzi, to artykuł zostanie zaktualizowany.

Kampania jest realizowana w internecie, social mediach i na platformach VOD. Powstała także sesja fotograficzna autorstwa Gosi Turczyńskiej, której zdjęcia zostaną wykorzystane w digitalu, prasie i salonach Yes. Kampania będzie realizowana w Polsce i Czechach.

Więcej o: