Narodowy Fundusz Zdrowia opublikował na swojej stronie internetowej komunikat, w którym poinformowano, że od wtorku 26 października do osób, które niedawno przebywały w szpitalu, zadzwonią ankieterzy w celu zebrania ocen dotyczących pobytu pacjenta. Udział w badaniu jest dobrowolny i anonimowy.
"Działamy w imieniu i na rzecz pacjentów. Wspólnie ze świadczeniodawcami chcemy dbać o ich zdrowie. Robimy to m.in. przez monitorowanie należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej oraz przez efektywne gospodarowanie środkami publicznymi. Dlatego tak ważna jest dla nas opinia pacjentów na temat warunków udzielania świadczeń w placówkach leczniczych. Nasza ankieta ma na celu poznanie tej opinii i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy" - czytamy.
Pytania zadane przez ankieterów będą dotyczyły dziewięciu obszarów związanych z ostatnim pobytem pacjenta w szpitalu. Można je ocenić w skali od 0 do 10. Poniżej publikujemy listę pytań:
Więcej podobnych informacji znajdziesz na stronie głównej Gazeta.pl.
Narodowy Fundusz Zdrowia w opublikowanym komunikacie podał, jakie informacje posiadać będą ankieterzy dzwoniący do pacjentów - to numer telefonu, płeć pacjenta, placówka, w której się leczył i data skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć.
"Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń" - podaje NFZ.
Podkreślono również, by pacjenci nie podawali ankieterom żadnych dodatkowych informacji o sobie - szczególnie danych osobowych czy tego, z jakiego świadczenia korzystali. Ankieterzy zadają tylko dziewięć wymienionych pytań. Nie potrzebują żadnych danych pacjenta i nie będą o nie prosić.
NFZ posiada bazę ankieterów, którzy dzwonią w ich imieniu. Jeśli mamy jakiekolwiek wątpliwości, można sprawdzić tożsamość ankietera na infolinii pod numerem 800 190 590.
"Prosimy, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości" - przekazuje NFZ.