"Inwestycje z Krajowego Programu Kolejowego zwiększają atrakcyjność, dostępność i konkurencyjność kolei w podróżach dalekobieżnych, regionalnych i aglomeracyjnych" - czytamy na stronie internetowej Polskich Linii Kolejowych.
Wśród nowych połączeń, które będą dostępne od 1 września, jest między innymi trasa z Mielca do Dębicy, którą aktywowano po 12 latach przerwy. Przejazd ma zająć 35 minut. Oprócz tego od niedzieli 29 sierpnia ustalona jest jazda pociągów po dwóch torach już na całej trasie między Radomiem a Warszawą. Zwiększa się przepustowość trasy i możliwe będzie uruchamianie większej liczby m.in. połączeń dalekobieżnych najkrótszą trasą przez Warkę i Radom. Na trasie będzie 56 pociągów w ciągu doby - podaje cytowany przez portal rynek-kolejowy.pl zarządca infrastruktury. W Radomiu będą również dostępne dwa nowe przystanki: Radom Gołębiów (pod wiaduktem na ul. Kozienickiej) oraz Radom Północny.
Nowe przystanki, które przygotowano na różnych trasach, mają umożliwić i ułatwić dojazd do szkół. Na przykład w aglomeracji łódzkiej dodano w tym roku przystanki Łódź Retkinia i Łódź Warszawska, w aglomeracji krakowskiej Kraków Opatkowice i Skawina Jagielnia, a w Olsztynie: Olsztyn Likusy, Olsztyn Redykajny i Olsztyn Jezioro Ukiel. Wygodniej będzie m.in. na stacjach Kraków Bonarka i Łódź Kaliska - czytamy na stronie Polskich Linii Kolejowych.
Ze względu na to, że po wakacjach jak zwykle nieco zmniejszy się ruch na tak zwanej zakopiance, w planie są modernizacje kolejowej wersji tej trasy. Pociągi dalekobieżne na trasie Kraków-Zakopane i regionalne Sucha Beskidzka-Zakopane będą zastąpione zastępczą komunikacją autobusową.
Przebudowana ma być też stacja Warszawa Zachodnia, w związku z czym zmieniły się rozkłady jazdy i wykorzystywane będą stacje Warszawa Śródmieście i Warszawa Gdańska. Szczegółowe informacje o aktualnych połączeniach można sprawdzić na stronie intercity.pl.