Jak pisaliśmy, w czwartek 22 lipca szkoły ponadpodstawowe opublikowały wyniki rekrutacji. Zakwalifikowani kandydaci do piątku 30 lipca byli zobowiązani potwierdzić chęć uczenia się w danej placówce, a także złożyć stosowne dokumenty - oryginał świadectwa ukończenia szkoły podstawowej czy zaświadczenie o wynikach egzaminu. Teraz szkoły opublikują listy przyjętych i nieprzyjętych kandydatów. Mogą one zostać wywieszone w placówce lub pojawić się na jej stronie internetowej.
Według harmonogramu MEiN, dyrektorzy placówek są zobowiązani do opublikowania list osób, które dostały się, bądź nie, do danej szkoły do godziny 14:00 w poniedziałek 2 sierpnia. Dyrektorzy muszą także poinformować kuratora oświaty, czy w placówkach pozostały wolne miejsca - jeśli takowe pozostaną, szkoły rozpoczną rekrutację uzupełniającą.
We wtorek 3 sierpnia pojawią się informacje o liczbie ewentualnych wolnych miejsc w danych placówkach ponadpodstawowych. Rekrutacja uzupełniająca potrwa do 5 sierpnia do godziny 15:00. Informacje o zakwalifikowaniu się kandydatów zostaną podane 16 sierpnia, natomiast między 17 a 20 sierpnia uczniowie będą musieli potwierdzić chęć zapisania się do szkoły, składając wymagane dokumenty. Listy przyjętych i nieprzyjętych kandydatów z rekrutacji uzupełniającej zostaną opublikowane 23 sierpnia.