Narodowy Fundusz Zdrowia planuje przeprowadzenie ośmiomiesięcznej kampanii edukacyjno-informacyjnej na temat żywienia szpitalnego.
Celem kampanii ma być "zwrócenie uwagi na mechanizm planowania posiłków, dostosowanych do jednostek chorobowych, z którymi zmagają się pacjenci szpitali".
Jak czytamy w opisie zamówienia, głównymi produktami realizacji projektu mają być m.in. kwestionariusze oceny jakości posiłków w szpitalach, na podstawie których zostanie stworzony raport na temat jakości jedzenia w polskich placówkach. Planowane jest również stworzenie strony internetowej z bazą posiłków dopasowaną do pacjentów, materiały edukacyjno-informacyjne na temat tego, jak ważne dla zdrowia jest prawidłowe żywienie czy cykliczne webinaru, na których omówione np. konsekwencje źle zbilansowanej diety.
To jednak nie koniec. W zamówieniu znalazł się również punkt dotyczący plebiscytu na wyłonienie najlepszych szpitali, które dbają o prawidłowe wyżywienie szpitalne. Kampania ma potrwać osiem miesięcy. Agencje mają czas na przesyłanie swoich ofert do 30 lipca 2021 roku.
Wielu internautów jest negatywnie nastawionych do nowej kampanii Narodowego Funduszu Zdrowia. Część z nich zwraca uwagę na to, że pieniądze poświęcone na kampanię, warto byłoby zainwestować w lepszą jakość jedzenia w placówkach.
"Ej, to jest reakcja na określony problem - że piszą źle o żarciu w szpitalach, a my nie chcemy, żeby tak pisali. Miejmy nadzieję, że zwycięska agencja powie wprost - nie dawajcie podłego żarcia" - pisała jedna z internautek w mediach społecznościowych.
"Jak to mówią w szpitalach, kiedy im się powie, że w więzieniu jedzą lepiej: - Przyszedł pan tu się leczyć, a nie stołować. (Historia prawdziwa)" - pisał inny internauta. "Przyjdzie taki chory i jeszcze jeść by chciał" - odpowiedział mu inny użytkownik.
"Tak sobie myślę, że ten kraj byłby przepiękny, gdyby te wszystkie przewalone na głupoty pieniądze przeznaczyć na coś ważnego" - skomentowała inna z internautek. "Np. na jedzenie w szpitalach" - odpowiedziała jej kolejna.