Wydarzenie, o którym mowa, to spektakl "#Pasja2021", które będzie transmitowane w Wielki Piątek o godz. 20 na antenie TVP. Od kilku dni przed Centrum Spotkania Kultur w Lublinie montowana jest konstrukcja z wielkim krzyżem i sceną, na której wystąpią m.in. Piotr Cugowski, Ania Rusowicz, Marta Gałuszewska, Krzysztof Iwaneczko, Staszek Karpiel-Bułecka, Justyna Steczkowska, Viki Gabor. Koncert odbędzie się bez udziału publiczności.
Jak informuje "Dziennik Wschodni", do widowiska ma dołożyć się samorząd województwa lubelskiego. Portal pisze, że w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Marszałkowskiego pojawiło się ogłoszenie o wyniku postępowania związanego z promocją regionu w organizowanym przez TVP wydarzeniu. Udzielone z wolnej ręki zamówienie opiewa na kwotę 947,1 tys. zł.
Jak czytamy w ogłoszeniu, "#Pasja2021" to "nowoczesna, spektakularna i zaskakująca wersja opowieści o ostatnich godzinach życia Jezusa". Wydarzenie ma być organizowane na terenie województwa lubelskiego i promować najbardziej charakterystyczne miejsca, takie jak Lublin, Chełm czy Zamość.
Emisja odbędzie się w piątek o godz. 20, czyli w czasie największej oglądalności nadawcy i potrwa około 70 minut. Wydarzenie będzie transmitowane na kanałach TVP1, TVP Polonia, TVP3 oraz platformie TVP VOD. Zwiastuny i zapowiedzi mają się z kolei pojawiać na antenie TVP Info i w mediach społecznościowych.
- Zapewni to niepowtarzalny sposób ekspozycji logotypów promujących województwo lubelskie w kraju oraz poza jego granicami. To promocja województwa lubelskiego, która odbędzie się przy okazji emisji wydarzenia i jego zapowiedzi. Ukazanie nowoczesnej infrastruktury województwa lubelskiego, walorów turystycznych oraz fakt, że w projekcie biorą udział najpopularniejsi polscy artyści, dopełni efekt promocji całego regionu lubelskiego - zapewniają urzędnicy marszałka, tłumacząc powody zawarcia umowy z telewizją publiczną. Dodają, że widownia spektaklu ma wynieść 945 tys. osób, a szacowany zasięg to ok. 2,4 mln.
"Dziennik Wschodni" zwraca uwagę, że wykupywanie czasu antenowego w stacjach telewizyjnych czy dokładanie do realizowanych przez nie produkcji przez samorządy nie jest niczym nowym. Przy czym głównym beneficjentem jest telewizja publiczna. Dziennik podaje, że z publikowanego przez Urząd Marszałkowski rejestru umów wynika, że tylko w ubiegłym roku województwo lubelskie zawarło z TVP 14 umów, opiewających na kwotę ponad 1 mln 360 tys. zł. W tym samym okresie tego typu zamówienie złożono tylko u jednego nadawcy poza telewizją publiczną - za niespełna 50 tys. zł kupiono czas antenowy w TV Polsat.