Problemy z Internetowym Kontem Pacjenta. Niedostępne m.in. wiadomości dotyczące wystawiania recept

W środę na stronie Internetowego Konta Pacjenta pojawił się komunikat, z którego wynika, że doszło do awarii systemu.
Informujemy, że z przyczyn technicznych, wiadomości SMS/e-mail, pochodzące z Internetowego Konta Pacjenta, dotyczące wystawienia recept i skierowań, są obecnie niedostępne. Trwają prace nad przywróceniem poprawnego działania systemu. Za wszelkie utrudnienia przepraszamy

- czytamy w komunikacie.

Zobacz wideo e-Polak potrafi! Michał Czernecki tłumaczy, jak przez internet założyć profil zaufany

Co daje posiadanie IKP?

Dzięki systemowi można m.in. otrzymać e-receptę SMS-em lub e-mailem, wykupić leki z recepty w różnych aptekach nie tracąc refundacji, udostępnić bliskiej osobie lub lekarzowi informację o stanie zdrowia i historię przepisanych leków, złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego, sprawdzić wynik testu na koronawirusa czy datę, do kiedy należy przebywać na kwarantannie lub w izolacji domowej.

Do logowania potrzebny jest profil zaufany lub dowód osobisty z warstwą elektroniczną (e-dowód). "Możesz też zalogować się przez konto internetowe iPKO lub Inteligo w PKO BP, konto internetowe w Pekao SA lub przez bank spółdzielczy" - czytamy na stronie rządowej.

Więcej o: