Prywatne liceum w Słupsku uruchamia klasę vlogerską. Po to, by uczniowie mogli uczyć się, jak nagrywać i montować filmiki wideo, jak pisać scenariusze, wykonywać obróbkę zdjęć i zyskiwać popularność w social mediach. Według dyrekcji słupskiej szkoły, absolwenci będą mogli zostać youtuberami, influencerami lub marketingowcami.
Na stronie I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku, o uruchamianej właśnie klasie vlogerskiej można przeczytać:
Chcesz założyć własną markę lub kanał w mediach społecznościowych? A może wiążesz swoją przyszłość z szeroko pojętym marketingiem? Klasa Vlogerska jest dla Ciebie! Podczas 4-letniej edukacji pomożemy Ci stworzyć markę / wizerunek, zbudować własną identyfikację wizualną, pozyskać wartościowych fanów oraz nauczymy jak radzić sobie z hejtem i sukcesem!
Klasa vlogerska reklamuje się jako szansa na przyszłość dla młodych ludzi - okazja dla wszystkich, którzy marzą, by zostać youtuberem, vlogerem, influencerem, dziennikarzem, fotografem lub marketingowcem.
Uczniowie nowej specjalności będą mieli w słupskim liceum dostęp do studia radiowego i telewizyjnego. Będą przeprowadzali wywiady ze znanymi osobami, dowiedzą się jak budować markę w social mediach, streamingować materiały, tworzyć profesjonalne treści, a także… jak zdobywać obserwatorów.
Coraz więcej dzieci marzy o zawodzie influencera. Z raportu „Aspiracje dziewczynek w Polsce”, który został zrealizowany na przez IQS wynika, że niemal połowa dziewczynek w wieku 10-15 lat uważa, że prowadzenie własnego kanału w social mediach, to bardzo atrakcyjny zawód. To także opinia wielu dzieci, niezależnie od płci, zainspirowanych życiem pokazywanym na YouTubie, Instagramie czy coraz popularniejszym TikToku.
Łukasz Jankowski, dyrektor I Prywatnego Liceum Ogólnokształcącego w Słupsku tłumaczy, że uczniowie chcą kształcić się w kierunku nowych mediów i to dla nich ogromna szansa na pracę marzeń.
To nie pierwszy nowoczesny kierunek w słupskim liceum. Dwa lata temu w szkole uruchomiono klasę gamingową, która uczy, w jaki sposób tworzyć gry, programować, organizować turnieje on-line, ale także jak streamingować rozgrywki.