"Białoruskie domino". Wspólny projekt Outriders i Gazeta.pl

Gazeta.pl dodaje do logotypu hasło "Żywie Biełaruś!" (Niech żyje Białoruś!) oraz łączy siły z kolektywem reporterskim Outriders w ramach projektu "Białoruskie domino". W jego ramach przedstawimy czytelnikom i czytelniczkom nie tylko ekskluzywne informacje z Białorusi, ale także zarysujemy szerszy kontekst wydarzeń obserwowanych na miejscu przez białoruskich korespondentów Outriders.

Outriders– Obecne wydarzenia w Mińsku oraz całej Białorusi są bez precedensu w historii tego kraju. Chcemy tę sytuację pokazać, wytłumaczyć i pomóc zrozumieć wszystkim czytelnikom w Polsce. Z Białorusi dochodzą do nas strzępki informacji, dlatego tak istotne jest złożenie ich w całość. Współpraca portalu Gazeta.pl z Outriders pozwoli połączyć wszystkie atuty dużego gracza medialnego i dynamicznego kolektywu reporterskiego – tłumaczy Jakub Górnicki współzałożyciel Outriders.

Gazeta.pl na cały sierpień udostępni swoje łamy reporterom Outriders relacjonującym powyborcze wydarzenia na Białorusi, a dodatkowo uzupełni relacje o własne materiały autorskie. W ramach "Białoruskiego domina" na bieżąco będą się ukazywać zarówno teksty reporterskie, jak i krótkie komentarze, zdjęcia czy materiały wideo.

– Wspólny projekt Gazeta.pl i Outriders to szansa dla wielu polskich czytelników, by od środka poznać sytuację na Białorusi – mówi Marcin Gadziński, dyrektor zarządzający Gazeta.pl. – Trzy miesiące temu ogłosiliśmy programową "Deklarację Gazeta.pl", obiecując naszym użytkownikom, że w czasach "nowej normalności" będziemy szczególnie pilnować rzetelności informacji oraz nadawać wydarzeniom właściwą im rangę, niezależnie od "klikalności". Stawiając tak mocno na jakościowy kontent o Białorusi, chcemy spełnić tę obietnicę – dodaje.  

 "Białoruskie domino" to także kolejny element zaangażowania Gazeta.pl w sprawy białoruskiego marzenia o wolności. Od początku tygodnia – od 10 sierpnia przy logotypie Gazeta.pl na stronie głównej widnieje hasło "Żywie Biełaruś!", będące jednym z haseł opozycji demokratycznej. 

Outride.rs to serwis poświęcony sprawom międzynarodowym, ale skupiony bardziej na zagadnieniach społecznych niż politycznych. Działa jako spółka not-for-profit. Twórcy zebrali pieniądze na start w serwisie crowdfundingowym Wspieram.to (w sumie 83 tys. zł). Zespół Outriders otrzymał w 2017 roku Grand Press Digital za innowacyjne podejście w wykorzystywaniu nowoczesnych technologii w pracy dziennikarskiej. 

Gazeta.pl jest w czołówce największych polskich portali internetowych, a jej serwisy należą do głównych w swoich kategoriach tematycznych. Prezentują użytkownikom różnorodne treści, m.in. artykuły oraz autorskie materiały wideo - dostępne także poprzez aplikacje na urządzenia mobilne. W czerwcu 2020 r. serwisy grupy Gazeta.pl odwiedziło 15,8 mln użytkowników (real users), którzy wykonali 554 mln odsłon. Wśród najczęściej wybieranych serwisów znalazły się Wiadomosci.gazeta.pl, Plotek.pl, Next.gazeta.pl, Sport.pl, eDziecko.pl.

Reportaże ze świata znajdziesz na stronie Outride.rs >>>